וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שוגרו מסיני לישראל, זוהתה נפילה בשטח פתוח

התרעות צבע אדום נשמעו במספר יישובים בשטח המועצה לאחר שזוהו שני שיגורים. רקטה אחת אותרה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. הירי בוצע כמה שעות לאחר ששישה חיילים מצרים נהרגו בתקיפת דאעש בסיני. ראש מועצת אשכול: "על צה"ל לעצור את הירי - גם מסיני"

צילום: שי מכלוף

התרעות צבע אדום נשמעו אמש (ראשון) במספר יישובים במועצה האזורית אשכול, לאחר שזוהו שני שיגורים משטח חצי האי סיני לעבר ישראל. כוחות הביטחון איתרו רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח סמוך לאחד מיישובי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בעקבות השיגור.

הירי לישראל התרחש ככל הנראה על רקע המתיחות הגוברת בחצי האי סיני, לאחר שהמצרים הודיעו כי יפתחו לארבעה ימים את מעבר רפיח, במסגרת הצעדים הננקטים לקראת הפיוס הפנים פלסטיני. במהלך היום דווח כי שישה חיילים מצרים נהרגו ועוד 24 נפצעו בתקיפה של אנשי דאעש בצפון סיני בבסיסים צבאיים.התוקפים השתמשו במכונית תופת וברימונים, ואף תקפו בירי את הכוחות המצרים.

לקריאה נוספת:
רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה; צה"ל הגיב בירי לעמדת תצפית של חמאס
צריך לשפשף עיניים כדי להאמין: הפיוס הפלסטיני שאיחד בין אויבים מרים
פיוס קטלני: התקדמות המגעים בין חמאס לפתח תגביר את הירי לישראל מעזה

סריקות במועצה האזורית אשכול אחרי נפילה בעקבות צבע אדום 15.10.17. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
סריקות במועצה האזורית אשכול אחרי נפילות, אמש/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, קרא למערכת הביטחון לפעול לעצירת הירי משטח סיני. "אני מקווה שאנחנו לא מתחילים פה מגמה חדשה", אמר. "צה"ל צריך לעצור את הירי הזה גם כשהוא נורה מסיני. לא נחזור לתקופה של כל שבועיים יורים עלינו".

התקיפה אירעה ככל הנראה במסגרת ניסיונות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להבעיר השטח ולהפיל את הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני. כמה שעות לאחר התקיפה הודיעה מצרים כי לא תפתח את מעבר רפיח. לאחר מכן הודיע הצבא המצרי כי הצליח לסכל מתקפה נוספת של אנשי דאעש בסיני וחיסל 35 מאנשי הארגון.

לפני כשבוע התפוצצה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח בסמוך למועצה האזורית אשכול, בתוך שטח הרצועה. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק וכוחות צה"ל פתחו בסריקות. עם שיגור הרקטה, נשמעו התרעות "צבע אדום" ביישובי האזור.

עוד בוואלה!

הערכה: למרות בקשת ארדן - מנדלבליט לא יחקור את ההדלפות

לכתבה המלאה
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול - ראשוני. מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שאותרה באשכול, אמש/מערכת וואלה! NEWS

כשעתיים לאחר מכן, תקף צה"ל עמדת תצפית של חמאס בירי ארטילרי בדרום הרצועה והשמיד אותה. "ניסיון הירי מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע מרצועת עזה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר אמש כי כוח צה"ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה. החשודים הועברו לתחקור כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully