וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מודה לנשיא טראמפ שהזהיר מפני הסכנה האיראנית"

בכנס תקשורת נוצרית בירושלים, אמר ראש הממשלה כי מדינות ערב שותפות לחשש מפני איראן גרעינית. "כשישראל והעולם הערבי רואים עין בעין, כדאי שתקשיבו לזה", אמר. "טראמפ זיהה נכון – איראן היא לא הפתרון אלא הבעיה במזרח התיכון"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הערב (ראשון) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על התנהלותו בנשוא הסכם הגרעין עם איראן. בכנס תקשורת נוצרית שנערך במוזיאון ישראל שבירושלים, אמר ראש הממשלה כי "טראמפ זיהה נכון – איראן היא לא הפתרון אלא הבעיה במזרח התיכון. הוא יכול היה להגיד שכלום לא יקרה במשמרת שלו אז למה לו לעסוק בזה, אבל הוא בחר להזהיר מפני הסכנה לפני שהיא מגיעה. אני רוצה להודות לו על זה, ברור שזה חשוב לישראל אבל זה חשוב גם לארצות הברית ולעולם כולו".

נתניהו הוסיף כי ישראל אינה היחידה שמודאגת מהתחמשות איראן בנשק גרעיני, אלא גם מדינות ערב. "אמרתי לטלוויזיה האמריקנית: כשישראל והעולם הערבי רואים עין בעין, כדאי שתקשיבו לזה", אמר. "איראן לא הצטרפה לקהילה הבינלאומית עם החתימה על הסכם הגרעין, היא מפצלת אותה. "טהראן רוצה להקים קולוניה שיעית ולשלוט עליה. חוץ מאסד כולם מודאגים. הם מנסים לייבא לוחמים שיעים, אפגנים, מכל מקום, ולהציב אותם ברמת הגולן".

לקריאה נוספת:
טראמפ לא אשרר את הסכם הגרעין: "ללא שיפורים - הוא יבוטל"
באיראן לועגים לנאום טראמפ: "הצהרות מגוחכות של נשיא מבודד"
טראמפ אימץ חלק מעמדת ישראל – אך שינוי ההסכם עם איראן עוד רחוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנס תקשורת נוצרית במוזיאון ישראל, ירושלים. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"חוץ מאסד כולם מודאגים". נתניהו, הערב/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

הערב פרסמה רשת CBS האמריקנית ריאיון שנערך עם נתניהו, ובו התייחס ראש הממשלה להכרזת טראמפ על אסטרטגיה חדשה בכל הנוגע לטיפול באיראן. "הנשיא צדק כשאמר 'או שתתקנו את ההסכם, או שתזנחו אותו'", אמר נתניהו והוסיף כי אם יתר המדינות המשתתפות בהסכם הגרעין מעוניינות שהוא יוסיף להתקיים, אז עליהן לעבוד עם ארצות הברית כדי לתקן את המגרעות שבו. "זו הזדמנות שהנשיא טראמפ יצר עבורן לתקן הסכם רע מאוד, שמסכן אותן לא פחות משהוא מסכן אחרים".

כשנשאל אם האסטרטגיה החדשה של טראמפ תוביל לפתרון טוב יותר, אמר: "אני ממוקד בתוצאות. ואני חושב שכרגע, ההסכם מבטיח שלאיראן לא תהיה פצצת גרעין אחת - אלא ארסנל גרעיני שלם בעוד עשר שנים". לדברי ראש הממשלה, "הנשיא אמר באומץ: 'אני לא הולך לומר: ובכן, זה יקרה במשמרת של מישהו אחר. אני הולך לעצור את זה מלקרות'".

עוד באותו נושא

לא על הגרעין לבדו: טראמפ הכריז מלחמה על הטרור האיראני

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. AP
"בחר להזהיר מפני הסכנה". טראמפ ונתניהו/AP

המראיין, ג'ון דיקרסון, הקשה על נתניהו ואמר לו כי יתר החברות בהסכם גורסות כי שינוי שלו יוביל לשבירתו. על כך השיב ראש הממשלה: "לא. למעשה, אם אתה לא משנה אותו, אתה שובר אותו. זה מה שהנשיא אמר להם. שאם הם לא ישנו אותו, אם הם לא יתקנו אותו, אם הם לא ימנעו מאיראן מלהשיג ארסנל גרעיני בעוד עשר שנים, אז הוא ישנה את זה, הוא יבטל את ההסכם".

לדברי ראש הממשלה, "ברגע שהם יגיעו להבנה שזו העמדה האמריקנית, הם יאחדו כוחות יחד עם ארצות הברית והנשיא לעבוד יחד כדי לשנות זאת". עוד אמר נתניהו כי לא רק ישראל תומכת בעמדת הנשיא, אלא גם מדינות ערב כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. "ואני טוען שכאשר ישראל ומדינות ערב מסכימות על משהו, כדאי לשים לב", אמר נתניהו.

נשיא איראן חסן רוחאני מאיים "נשפר את יכולות הטילים שלנו". רויטרס
"הם בדרך המהירה להפוך למשטר רצחני עם נשק גרעיני". ניסוי צבאי באיראן בחודש שעבר/רויטרס

נתניהו נשאל גם מדוע הוא נוקב בתאריך היעד של עוד עשר שנים כאשר ישנם בהסכם גם תאריכים רחוקים יותר, ואם איראן תנסה להפר את ההסכם ולחתור לפצצה היא תיתקל בתגובה של יתר המדינות. על כך השיב ראש הממשלה: "תמיד אמרתי שהסכנה הגדולה ביותר של ההסכם היא לא אם איראן תפר אותו, אלא אם איראן תקיים אותו. בגלל שתחת ההסכם, בעוד כמה שנים, מובטח שיהיו להם עד מאה פצצות אטום. והתעלמות מן הבעיה היא לא מדיניות חכמה.

"אז אם הם מקיימים את ההסכם או מפרים אותו זו לא הנקודה. הנקודה היא שכרגע הם נמצאים בדרך המהירה להפוך למשטר רצחני עם נשק גרעיני. הסוגיה המרכזית היא לשנות את היעד שאליהם הם צועדים", סיכם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully