וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני: המגעים עם קוריאה הצפונית יימשכו עד שתיפול פצצה

טילרסון אמר בריאיון לרשת CNN כי הנשיא טראמפ הורה לו להמשיך בניסיונות לפתור את המשבר בקוריאה הצפונית בכלים דיפלומטיים כדי להרגיע את האזור. הדבר עומד בסתירה להצהרותיו של טראמפ שטען כי הניסיונות להדיבר עם פיונגיאנג הם בגדר "בזבוז זמן"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר היום (ראשון) כי המגעים הדיפלומטיים עם קוריאה הצפונית יימשכו כל עוד לא החלה מערכה צבאית בין פיונגיאנג למערב. בריאיון ל-CNN אמר טילרסון כי המאמצים הדיפלומטיים יתקיימו "עד שתיפול הפצצה הראשונה".

לדברי טילרסון, מי שהורה לו להמשיך במאמצים הללו הוא הנשיא דונלד טראמפ, שביקש ממנו לנסות ולהרגיע את המתיחות באזור ולהביא לסיום המשבר באמצעים דיפלומטיים. הוא טען כי טראמפ קרא לו להמשיך במגמה זו ככל הניתן.

לקריאה נוספת:
דיווח: צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף
טראמפ על הסכם הגרעין: "מבוכה לארצנו, נחתם מתוך חולשה"
קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בניסוי צבאי בארצו/רויטרס

בכך למעשה, טילרסון סתר את דבריו של הנשיא לפני כשלושה שבועות, לאחר שהאחרון הגדיר את הניסיונות לפתוח במשא ומתן עם משטרו של קים ג'ונג און על פירוק תכנית הגרעין של ארצו "בזבוז זמן". טראמפ פתח גם אז בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו שבה עקץ את טילרסון על קיום ערוץ הידברות ישיר מול קוריאה הצפונית.

"אמרתי לרקס טילרסון, שר החוץ הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בניסיון לשאת ולתת עם איש הטילים הקטן... שמור את האנרגיה רקס, נעשה מה שצריך לעשות", כתב אז טראמפ - כשהוא משתמש בכינוי מזלזל כדי לציין את קים. כעבור כמה שעות הוסיף: "להיות נחמדים לאיש הטילים לא עזר במשך 25 שנה, מדוע שזה יעבוד עכשיו? קלינטון נכשל, בוש נכשל ואובמה נכשל. אני לא אכשל". זאת, אף על פי שקים נמצא בשלטון רק משנת 2011.

עוד באותו נושא

טראמפ: אמרתי לשר החוץ שהוא מבזבז זמן במו"מ עם "איש הטילים"

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ורקס טילרסון בטקס ההשבעה לשר החוץ, 2 בפברואר 2017. רויטרס
"הנחה להמשיך במאמצים הדיפלומטיים". טילרסון וטראמפ/רויטרס

בתוך כך, עיתון היוצא לאור בקוריאה הדרומית דיווח בסוף השבוע כי קוריאה הצפונית מתכננת שיגור של טיל בליסטי לקראת תרגיל ימי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית. זאת במקביל לאיומיה של פיונגיאנג לתקוף את גואם, הטריטוריה האמריקנית שבאוקיינוס השקט.

ביום שישי הודיע הצי האמריקני כי נושאת מטוסים תוביל את התרגיל שיתחיל בשבוע הבא, במפגן כוח נוסף מול הפרובוקציות של פיונגיאנג, שנוהגת לערוך ניסויים בתגובה לתמרונים מסוג זה. לפי ה"דונגה איבו", שציטט גורם בממשלה, תמונות לוויין הראו כי כמה טילים בליסטיים הוצבו על משגרים שהועברו ממתקנים סמוכים לפיונגיאנג ובמחוז פיונגאן שבצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully