וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים ב"נגב קרמיקה" הוקפאו; ההנהלה תפתח במו"מ עם העובדים

בית הדין האזורי לעבודה בב"ש ביטל את מכתבי הפיטורים ל-140 עובדי המפעל בירוחם, והורה לקיים מו"מ עם נציגי הוועד. ההסתדרות דרשה שבתקופה זו יישאר המפעל פתוח, אולם השופט התיר לסגור אותו לשבועיים

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף עריכה: יוסי אלטר

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הורה היום (ראשון) להנהלת "נגב קרמיקה" להשהות את מכתבי השימוע לפני פיטורים שהוצאו ל-140 מעובדי החברה במפעל בירוחם, זאת בעקבות בקשת ההסתדרות. נשיא בית הדין שמואל טננבויים הורה לצדדים לשוב למו"מ אינטנסיבי בנושא העסקתם וקבע דיון נוסף בנושא ב-30 באוקטובר. למרות בקשת ההסתדרות, המפעל יישאר סגור למשך שבועיים. עם זאת, טננבויים ציין כי אם לאחר שמיעת הראיות יגיע בית הדין למסקנה שיש לפתוח את המפעל, הוא לא יהסס ויורה על כך לאחר הדיון הבא.

נציג ההסתדרות בדיון עו"ד אלעד מורג אמר כי ההחלטה נועדה "לצייר את הנהלת המפעל כאילו ערכה איזה הליך היוועצות לפני שהחליטה על סגירת המפעל" והוסיף כי מדובר בצעד ש"נועד לכישלון". לדברי לימור ארגוב-שנהב, נציגת הנהלת המפעל בדיון, ההחלטה על פיטורי העובדים התקבלה בלב כבד.

עוד בוואלה! NEWS:
חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות
בקואליציה שוקלים לסגור את תאגיד השידור הציבורי: "רייטינג של אחוז וחצי"
ההוריקן המזרחי ביותר מאז 1980: סופת "אופליה" צפויה להכות באירלנד

מנכל נגב אורי גלבוע בדיון בבית משפט השלום על סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם 15 באוקטובר 2017. בני בן סימון
הדיון בבית הדין בבאר שבע, היום/בני בן סימון

"מדובר בחברה שמעסיקה 700 עובדים, אנחנו היום במצב שבו הנהלה חדשה לקחה על עצמה אחריות לנסות ולהבריא את החברה, לא מדובר בטקטיקה, המפעל הזה מפסיד כל יום 150 אלף שקלים", הוסיפה ארגוב-שנהב. "לצערנו אחרי שבדקנו את הנתונים הכלכליים, אין שום תכנית הבראה שיכולה להביא את המפעל לרווחים, לא מדובר בטקטיקה של משא ומתן, תכנית ההבראה שהוצגה גם היא מובילה להפסד של מיליון שקלים בחודש".

לדבריה, ההנהלה החליטה "לתת ניסיון" לתכנית אך נאלצה לוותר לאחר שוועד העובדים "הפנה כתף קרה". הנציגה כינתה את ההחלטה על הפיטורים "צעד מתבקש" במטרה "להציל את החברה", וטענה כי המפעל "יושב כאבן ריחיים" על הנהלת החברה. "אנחנו נמצאים בהליך שימוע, מאזן הנזקים שיגרם להנהלה אם נדחה את השימועים הוא עצום", הוסיפה. "פנינו לכל הגורמים לסיוע ואף אחד לא נענה לזה, העובדים הטובים הם חלק קטן מהמפעל".

עוד אמרה ארגוב-שנהב כי התרשמה שבתקופה האחרונה היה ניסיון להגיע למשא ומתן במטרה להביא להסכם הבראה שלפיו המפעל יישאר פתוח בתקופה הקרובה. "המטרה שלנו בשלב זה היא לא לקבל החלטות", אמרה. "ההסתדרות צריכה להבין שאם בעל מפעל רוצה לסגור אותו זה מה שיקרה". לדבריה, ההנהלה מעוניינת במשא ומתן מהיר, מפני שסגירת המפעל תביא מכה לירוחם ולדימונה, שתושבים משתיהן מועסקים בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ההסתדרות: "היו פה נוכלים שהשאירו את השמנת במטה החברה"

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות ארמונד לנקרי אמר כי במשך שנתיים היו העובדים תחת תכנית התייעלות ו"היו מוכנים ללכת אחרי המפעל ולהבריא אותו". לדבריו, העובדים מוכנים לשבת למשא ומתן למרות "המכה הקשה" לירוחם ולדימונה ומתנגדים להצגה כאילו הם "עושקים את המפעל הזה". לדבריו הוא אף קיבל טלפון מקבוצת משקיעים שהביעה עניין ברכישת המפעל, "מבלי לפטר אף עובד אחד".

לנקרי הוסיף כי בדיון בבית הדין "הייתה דמגוגיה גדולה". לדבריו, "אני מגיע למסקנה שיש פה נוכלים שידעו מראש שאת השמנת משאירים בראשון לציון (מטה הנהלת החברה, י"י) וסוגרים את המפעל". הוא הוסיף כי החלטת בית הדין הייתה נכונה וכי החברה "לא ראויה לבעלים שנכנסו לפת לחם של העובדים" ו"תכננו מראש לסגור את המפעל בירוחם". לנקרי הביע פסימיות לקראת המשא ומתן וחשש שההנהלה תדבוק בכוונתה לסגור את המפעל.

אודי אמיר, סגן יו"ר דירקטוריון החברה אמר כי סגירת המפעל לא נועדה להפעיל לחץ על העובדים. "אני חושב שההסתדרות זה דבר מעולה אבל לא כשמנצלים לרעה את הכוח", אמר. "אנחנו משקיעים הון כסף ומנסים להציל את המפעל. הבאנו מומחה, יועצת תפעולית טכנולוגית מדהימה, הקטנו עלויות, שיפצנו את המפעל. מהיום הראשון שיתפנו את העובדים במה שקורה, הם מודעים למצב".

דיון בבית משפט השלום על סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם 15 באוקטובר 2017. בני בן סימון
הדיון בבית הדין, היום/בני בן סימון

אמיר הוסיף כי ההנהלה קיבלה חוות דעת מכלכלנים לפיה "אין זכות קיום למפעל" וכי תכנית ההבראה שהגישו היא "תכנית הפסדית שבאה מציונות". לדבריו, "זאת תכנית שבוודאות מפסידים בה כסף. זאת ציונות, זה הפסד וודאי. דיברנו עם הוועד והם כמעט לא היו מוכנים לשמוע. מבחינת יו"ר הוועד אני צריך לבוא בסוף כל חודש ולשלם הפסדים. יש אוכל במפעל, הקייטרינג ברמה של מסעדות יוקרה".

יו"ר ועד העובדים יעקב צרפתי אמר כי ההנהלה "עשתה תרגיל" לעובדי המפעל. "הם קיבלו את המפעל בהנחה, זה עוקץ אחד גדול. החנויות ב'נגב קרמיקה' עובדים הכי חזק בשוק. ההתנהלות שלהם בחצי השנה האחרונה במפעל הייתה במטרה לסגור אותנו".

גם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב להחלטת בין הדין. במפגש עם ראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון ועובדי נגב קרמיקה, אמר: "אל תפחדו. מי שרוצה לעזוב יכול להשאיר את המפעל לעובדים. הם יסתדרו". לדבריו, סגירת המפעל היא "מכה קשה" לעיר. "אנחנו נעמוד לצד העובדים. תפקידה של ממשלה, שאזרחיה נמצאים בראש מעייניה הוא לבסס את התעשייה ולחזק אותה, על מנת שמקרים מעין אלו לא ימוטטו כלכלית מאות משפחות בו זמנית".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
הכניסה למפעל לאחר ההודעה על סגירתו/שי מכלוף

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מסר ש"כל יום בו נסגרת חברה תעשייתית ועובדים מפוטרים הינו יום עצוב לישראל. אם המדינה רוצה שחברות יצרניות ימשיכו לפעול כאן, עליה לייצר סביבה עסקית הולמת, ללא רגולציה ובירוקרטיה עודפת, וללא עלויות ייצור מהיקרות בעולם אשר שוחקות את כושר התחרות של התעשייה ובסופו של יום מביאות לסגירת חברות יצרניות, ולגרום לאחרים לחשוב על מעבר למדינות אחרות".

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני), מסר כי "החלטת בית הדין שמה קץ להתנהלות הביזיונית של ההנהלה. טוב שבית הדין עצר את אכזריותה כלפי העובדים. כדאי שההנהלה תפנים שהדיקטטורה פסה מן העולם והעובדים לא עבדים".

מ"נגב קרמיקה" נמסר: "אנו מברכים על החלטת השופט שהכיר בקשיים בהם נתון המפעל והחליט להשאירו סגור".

(עדכון ראשון: 16:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully