וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוריקן המזרחי ביותר מאז 1980: סופת "אופליה" צפויה להכות באירלנד

הסופה היא הראשונה להגיע לאזור מזרחי כל כך באוקיינוס האטלנטי זה 37 שנה. במחוזות שונים לאורך חופי אירלנד נערכים לפגיעת הסופה שצפויה להיחלש לכדי סופה טרופית במהלך היממה הקרובה

צילום: CNN וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ותום זואילי

הסופה "אופליה" שנוצרה מעל מימי האוקיינוס האטלנטי בקצהו המזרחי צפויה להגיע מחר (שני) בשעות הבוקר אל חופי אירלנד. הסופה מוגדרת בידי מרכז חיזוי ההוריקנים הלאומי בארצות הברית נכון להיום כהוריקן בדרגה 2 אך עם הגעתה לחופי האי צפויה להיחלש לכדי סופה טרופית עם רוחות בעוצמה מירבית של עד 115 קילומטרים בשעה.

"אופליה" נחשבת לסופה חריגה בשל העובדה כי נוצרה מעל אזור באוקיינוס שבו המים קרים מהרגיל להיווצרות הוריקן. היא אף סופת ההוריקן הראשונה להגיע לאזור זה של האוקיינוס מאז הוריקן "פרנסס" בשנת 1980.

מרכז החיזוי האמריקני קרא לרשויות באירלנד ובאיים הבריטיים הסמוכים "להיערך להגנה על חיי אדם ומפני נזק לרכוש" במהלך היום. בנוסף לרוחות העזות צפויה הסופה להביא לעליית פני הים, לגלים עוצמתיים וכן לגשמים שעלולים להסתכם בחמישה עד 7.5 סנטימטרים של מים בתוך 48 שעות, במערב אירלנד ובסקוטלנד.

סערה במחוז דורסט בדרום-מערב אנגליה, דצמבר 2013. GettyImages
תושבים במחוז דורסט בדרום-מערב אנגליה במזג אוויר סוער/GettyImages

השירות המטאורולוגי של אירלנד פרסם אזהרות מפני נזקי הסופה בכמה מחוזות, בהם קלייר, קורק, גאלווי, קרי ומאיו. על פי הודעת השירות "אופליה" עלולה לגרום לרוחות עוצמתיות "שביכולתן להסב נזק למבנים ולהביא לתנאים מסוכנים בים ואף לשיטפונות".

הרשויות במחוז קרי אף חילקו שקי חול לביצור מבנים באזורים נמוכים מפני עליית פני המים והזהירה את התושבים מנפילת ענפים ועצים עקב הרוחות העזות. כוננות הוכרזה גם בחלקים מצפון אירלנד ומבריטניה, על אף שהסופה נמצאת במגמת היחלשות וצפויה להוסיף ולהיחלש לאחר שתפגע באיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שטפונות בבירת אירלנד, דבלין, 25 באוקטובר 2011. רויטרס
הצפות בדבלין בשנת 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully