וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי מאחורי הסורגים: קובי פרץ נכנס לכלא מעשיהו

15.10.2017 / 18:05

הזמר שהורשע בהעלמת מסים על הכנסות של חמישה מיליון שקלים החל לרצות את עונשו, שהופחת לאחר ערעור בבית המשפט המחוזי. הוא ירצה את עונשו באגף שבו שהה אולמרט, ושותפו לתא יהיה הרב הראשי לשעבר יונה מצגר

צילום יותם רונן עריכה ניר חן

הזמר קובי פרץ החל הבוקר (ראשון) לרצות עונש של שנה וחצי מאסר בכלא מעשיהו, שנגזר עליו לאחר שהורשע בהעלמת מס על הכנסות של חמישה מיליון שקלים. בתחילה הוא נשלח לשנתיים מאסר בפועל, אך בית המשפט המחוזי הפחית את עונשו. פרץ ירצה את עונשו באגף 7 החדש, בעבר אגף 10, שבו שהה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעת ריצוי עונשו. שותפו לתא הוא הרב הראשי לשעבר יונה מצגר המרצה עונש של שלוש שנות מאסר וחצי בגין שוחד, מרמה והעלמת מס.

פרץ הגיע לבית הכלא שברמלה מלווה בבני משפחתו, מקורבים נוספים ועורכי הדין שני אילוז ואפרים דימרי, שייצגו אותו בהליכים המשפטיים שהתנהלו נגדו. נוסף על עונש המאסר נידון פרץ לשנה וחצי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס של 175 אלף שקלים.

עו"ד דמרי אמר הבוקר: "אנחנו מכבדים את החלטות בית המשפט, ופועלים ללא לאות לבקשת חנינה נוספת לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל. הצטברו אצלנו מאות מכתבים מאנשים פשוטים שקובי סייע בעדם בכל מיני נושאים אישיים בהתנדבות מלאה וללא פירסום. אני סמוך ובטוח שלאחר שנשיא המדינה יעיין במכתבים אלו, הוא ישקול באופן חיובי לחון את מר פרץ ו/או להמתיק בעונשו".

גזר דין לקובי פרץ, מחוזי ת"א. ניב אהרונסון
פרץ בבית המשפט/ניב אהרונסון

עורכי הדין חיים לוי וציון אמיר מסר כי "פרץ התייצב לריצוי מאסרו בלב כבד ודואב, וזאת לאחר ניהול מאבק ארוך, נחוש וממושך להוכחת חפותו. למרבה הצער, בית משפט השלום קבע את אשמתו ולמרות שבית המשפט המחוזי הקל מעט בעונשו, הוא נכנס לכלא עם תחושות קשות בפרט לאור הפרידה ממשפחתו ומשלושת ילדיו הקטנים". עוד מסרו כי "אין ספק שהוא יהיה אסיר למופת ויכבד את כל אשר יידרש ממנו".

בהכרעת דינו של פרץ אמרה השופטת לימור מרגולין יחידי כי מעשיו של פרץ היו החלטה מושכלת ומודעת, שנעשתה מתוך תאוות בצע. "הנהנה היחיד מכספי העבירה הוא הנאשם", אמרה השופטת, והוסיפה כי אין ממש בטענותיו של פרץ, שלפיהן סכומים שונים ניתנו לו כהלוואות מהוריו. עורכי דינו של פרץ טענו אז כי אין לשלוח את הזמר למאסר משום שהדבר יפגע בחיילים שבפניהם הוא מופיע. השופטת מרגולין יחידי השיבה כי הטענה "מעוררת תחושת אי-נוחות".

עוד הוסיפה השופטת במהלך הדיון כי פרץ לא לקח אחריות על מעשיו אף לאחר הרשעתו. "גרסתו של הנאשם אינה מוסיפה להתרשמותי הלא חיובית", אמרה אז. לדבריה, יש להביא בחשבון את האופי המעשים והתמשכותם לאורך השנים. "יש לזקוף את תרומתו החברתית של הנאשם לזכותו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שעצם העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור".

(עדכון ראשון: 10:50)

האזינו: אחותו של קובי פרץ בריאיון ל-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully