וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין האזורי לעבודה יקיים דיון דחוף על סגירת "נגב קרמיקה"

ההסתדרות טוענת ל"חוסר תום לב" של הנהלת המפעל בדימונה, שהודיעה על הכוונה לסגור אותו ולפטר 108 עובדים, היו"ר ניסנקורן: "לא נקבל את הצעד החד צדדי והברוטלי". מנכ"ל המפעל: "לא קיבלנו את שיתוף הפעולה הנדרש מהעובדים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע ידון מחר (ראשון) בבקשת ההסתדרות להוציא צו מניעה נגד סגירת מפעל נגב קרמיקה בדימונה ופיטורי 108 מעובדיו. הדיון יתקיים ב-13:00, וההסתדרות תטען ל"חוסר תום לב" מטעם הנהלת המפעל במשא ומתן מול העובדים.

הנהלת המפעל הודיעה אתמול על סגירתו ועל פיטורי 108 מעובדיו, עקב הפסדים תפעוליים כבדים. בעקבות ההודעה נפגשו ראשי הערים דימונה וירוחם עם ראשי המפעל, בניסיון למצוא פתרון שימנע את פיטורי העובדים.

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
עובדי מפעל "נגב קרמיקה", אתמול/שי מכלוף

"לא נקבל את הצעד החד-צדדי והברוטלי של הודעת פיטורים וסגירת המפעל במפתיע, יום לאחר החג וערב שבת. על הנהלת נגב קרמיקה להתעשת, למשוך את מכתבי הפיטורין ולשוב לשולחן המשא ומתן", מסר אתמול יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "כל התייעלות תיעשה אך ורק בדרך של הידברות. אני מאמין כי בית הדין לעבודה יקבל את בקשת ההסתדרות לצו מניעה שימנע את המהלך הכוחני של הנהלת נגב קרמיקה".

יו"ר ועד העובדים במפעל יעקב צרפתי אמר אתמול: "יש הרגשה רעה, כולם פה מופתעים מהמהלך שלהם, הם דרשו מהסתדרות וממני 34 עובדים, עכשיו 108 קיבלו מכתב על הפסקת עבודה. גם אנחנו רוצים לייעל, משהו פה לא נראה לי, זה לא הגיוני. העובדים כועסים ומתוסכלים, מדובר באנשים שאין להם לאן ללכת ואין להם כוח, הם מבוגרים לקראת פנסיה. מנסים להפעיל עלינו לחץ, יש הסכמים חתומים אנחנו מקווים שימצא פתרון".

במכתב ששלח לעובדים אורי גלבוע, מנכ"ל קבוצת נגב שרכשה את המפעל לפני כחצי שנה, נכתב: "ניסינו בכל דרך להציל את המפעל, אך לצערנו, לא קיבלנו את שיתוף הפעולה הנדרש מצד ההסתדרות וועד העובדים, ולכן אבדה תקוותנו".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
שומרים מחוץ למפעל "נגב קרמיקה", אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully