וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא העומס: פעילי מחאת הנכים שיבשו את התנועה באזור נתניה

15.10.2017 / 9:45

המפגינים נסעו לאט בכביש לכיוון תל אביב, כחלק מהמחאה הקוראת להעלות את גובה קצבאות הנכות, וחסמו את הכביש לסירוגין. נציגי נכי צה"ל השתתפו אף הם בהפגנת המחאה שנמשכה לאורך כארבעה קילומטרים בכביש המהיר

צילום: שלומי גבאי

פעילי מחאת הנכים המשיכו היום (ראשון) בבוקר בצעדי המחאה בדרישה להעלות את קצבאות הנכות, ושיבשו את התנועה בנסיעה איטית בכביש החוף לכיוון דרום, ממחלף נתניה ולאורך כארבעה קילומטרים. בהמשך חסמו את הכביש בסמוך לאזור התעשייה של העיר.

בהפגנה השתתפו לראשונה גם נכי צה"ל. אייל כהן, שהוביל את המוחים סיפר כי הם מבקשים "להזכיר שאנחנו עדיין פה, לא שקופים, ממשיכים את המאבק". לדבריו, "אנחנו מנסים הפעם לא לחסום את הכביש, נלך על כביש החוף לכיוון דרום, לתת את האמירה שלנו שאנחנו עדיין ממשיכים את המאבק שלנו על קצבת הנכות".

במשך כשעה שיבשו המפגינים את התנועה בכביש המהיר, שצומצמה בהכוונת המשטרה לסירוגין לשני נתיבים בלבד. בהמשך חסמו השוטרים את הכביש על מנת לאפשר את חזרתם של המפגינים לנקודת היציאה להפגנה, בתחנת דלק בסמוך למחלף נתניה.

בחודש שעבר הגיעו נציגי הממשלה להסכמה עם הנכים על מתווה חדש להעלאת קצבאות הנכים. על פי ההסכם תוגדל קצבת הנכות לכ-4,000 שקלים. קבוצת "היחידה החוסמת" של הנכים, המורכבת מכמה מהארגונים, הודיעה כי אינה מרוצה מההבנות שאליהם הגיעו הצדדים ולכן היא ממשיכה במאבקה להעלאת הקצבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
במשטרה מגיבים לנתניהו: "מתקפות חסרות שחר שנועדו לפגוע בשלטון החוק"
הנכים מאיימים: נחסום היום את כביש 2 במרכז בשעות העומס
בדרך לניצחון סוחף של הימין: אוסטריה בוחרת פרלמנט חדש

מחאת הנכים בצומת נתניה בכביש החוף 15 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
פעילי מחאת הנכים באזור מחלף נתניה, הבוקר/שלומי גבאי

בשבוע שעבר נעצרו פעילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" במחלף חולות בנתיבי איילון באזור יבנה, בתום יום של חסימות כבישים. בנוסף לכך טענו הפעילים כי אחת המשתתפות בחסימה נפצעה בעימותים עם השוטרים ופונתה לבית החולים וולפסון בחולון ושלושה כלי רכב שבהם נעשה שימוש במקום נגררו בידי המשטרה.

עוד קודם לכן הפגינו חברי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" סמוך לביתו של יושב ראש הקואליציה דוד ביטן. "תספר לכולם שתפרת חליפה על חשבון הנכים, אל תהיה פחדן, נבוא לכאן כל הזמן עד שלא תרד, תתעמת ותגיד את האמת בפנים - אתה מתעלל בנכים", קראו המפגינים.

שלשום התקיים בגדרה אירוע שהוגדר כ"מפגן תמיכה" של התושבים המקומיים בנכים. שימי לוז, מארגן המפגן, מסר: "היום זה הם, מחר זה אנחנו". אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", מסר: "אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית בה הממשלה תעשה הכול כדי לצמצם את הישגי ההסכם והתמיכה הציבורית חשובה ביותר".

(עדכון ראשון: 8:35)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מחאת הנכים בצומת נתניה בכביש החוף 15 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
אחד המפגינים, הבוקר/שלומי גבאי
מחאת הנכים בצומת נתניה בכביש החוף 15 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
משתתף בהפגנת הנכים, הבוקר/שלומי גבאי
מחאת נכים במחלף הסירה 1 באוקטובור 2017. אוהד חיון., מערכת וואלה! NEWS
חסימות במחלף הסירה/מערכת וואלה! NEWS, אוהד חיון.
שוטרים גוררים פעילי מחאת הנכים באזור מחלף חולות, 4 באוקטובר 2017. "הנכים הופכים לפנתרים", מערכת וואלה!
פעילה שנעצרה בחסימה באזור יבנה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, "הנכים הופכים לפנתרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully