וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות

15.10.2017 / 16:05

בעקבות עדותו של מיקי גנור, המשטרה תידרש בימים הקרובים לבצע מעצרים נוספים במסגרת חקירת תיק 3000. השלמות חקירה ייערכו גם בתיקים 1000 ו-2000, וראש הממשלה נתניהו צפוי להיחקר עד ארבע פעמים נוספות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

במשטרה נערכים לגל מעצרים שלישי בתיק 3000, המכונה פרשת הצוללות. על פי ההערכות, בעקבות השלמת עדותו של עד המדינה מיקי גנור לפני ראש השנה המשטרה תידרש לביצוע מעצרים נוספים בימים הקרובים במסגרת חקירת הפרשה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר לפני כחודש, בערב ראש השנה, כי יש התקדמות בחקירה, וכי עדותו של גנור לא עסקה רק בדרג הנחקרים עד עתה. המפכ"ל התפאר במידור סביב החקירה ובעובדה כי שמות מעורבים נוספים לא דלפו, רובם נחקרו או נעצרו.

בנוסף, המשטרה מתכוונת לבצע בימים הקרובים השלמות בחקירת פרשות 1000 ו-2000, שראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בשתיהן. לנתניהו צפויות שלוש או ארבע חקירות נוספות, במהלכן צפויים חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפיקודו של תת-ניצב כורש בר נור להציג בפני ראש הממשלה חומרי חקירה חדשים בחודשים האחרונים - בהם עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שעשויה לסבך את נתניהו בעבירות שוחד לכאורה, וכן בעדות עד המדינה ארי הרו, שהיה בעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו.

נתניהו מסר אתמול בתגובה לפרסום בנושא בחדשות 2: "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות. שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה. הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר, גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

מיקי גנור בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. אור רביד, מערכת וואלה!
השלים את עדותו. עד המדינה מיקי גנור/מערכת וואלה!, אור רביד

מהמשטרה נמסר הבוקר בתגובה לדברים כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

בערב ראש השנה, אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
החקירות נמשכות. אלשיך ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הוא רמז על התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות, המכונה תיק 3000. "הייתי ממליץ לכם שלא לצאת לחופש", אמר לכתבים. אלשיך אמר כי חומרי החקירה הרבים שנאספים לא דולפים בפרשה. "פעילות רבה נעשית תוך דגש על דרגים בכירים יותר ממה שנחקרו או נעצרו לאחרונה", אמר המפכ"ל.

על גיוסם של עדי המדינה – ארי הרו במסגרת חקירות ראש הממשלה ומיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות – אמר המפכ"ל: "כשאנחנו מגיעים לגייס עד מדינה אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו, ואנחנו עושים את השיקול שלנו אם אנחנו רוצים לקנות את מה שהוא נותן בהסכם עד מדינה. לא מגייסים סתם. אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully