וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה מתכננת שיגור של טיל בליסטי נוסף

לפי דיווח בקוריאה הדרומית, השיגור ייערך לקראת תרגיל ימי משותף שלה ארה"ב שיחל בשבוע הבא. תמונות לוויין הראו טילים בליסטיים שהוצבו על משגרים. ייתכן שהניסוי יהיה בטיל חדש המסוגל להגיע לשטחה של ארה"ב

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: נועה לוי

קוריאה הצפונית מתכננת שיגור של טיל בליסטי לקראת תרגיל ימי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית – כך דיווח היום (שבת) עיתון היוצא לאור בקוריאה הדרומית. זאת במקביל לאיומיה של פיונגיאנג לתקוף את גואם, הטריטוריה האמריקנית שבאוקיינוס

אתמול הודיע הצי האמריקני כי נושאת מטוסים תוביל את התרגיל שיתחיל בשבוע הבא, במפגן כוח נוסף מול הפרובוקציות של פיונגיאנג, שנוהגת לערוך ניסויים בתגובה לתמרונים מסוג זה. לפי ה"דונגה איבו", שציטט גורם בממשלה, תמונות לוויין הראו כי כמה טילים בליסטיים הוצבו על משגרים שהועברו ממתקנים סמוכים לפיונגיאנג ובמחוז פיונגאן שבצפון המדינה.

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"
המתיחות עם צפון קוריאה: ארה"ב ערכה תמרון אווירי ותרגיל ימי באזור
מתחת לאף של ארה"ב: "צפון קוריאה גנבה את תכנית המלחמה נגדה"

תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
היערכות לקראת התרגיל הצבאי המשותף/רויטרס

מנגד, בקוריאה הצפונית שבו על האיום לשגר טילים לעבר האי גואם שבאוקינוס השקט בעקבות התרגיל המשותף. בהצהרה שצוטטה בכלי התקשורת במדינה נאמר כי "הזהרנו בעבר שנשתמש באמצעים להגנה עצמית, כולל טילים המסוגלים להגיע סמוך לטריטוריה האמריקנית. "הפעולה הצבאית האמריקנית מחזקת את קביעתנו שארצות הברית תרוסן באש, והיא מקרבת את ה'אצבע להדק'".

קוריאה הצפונית הזהירה לראשונה מפני ירי לגואם לאחר שטראמפ איים באוגוסט כי מהלכיה "ייתקלו באש וזעם כמו שהעולם מעולם לא ראה", בעקבות הערכות מודיעיניות על המשך פיתוח תכנית הגרעין שלה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית/רויטרס

בוושינגטון ובסיאול חושדים כי בניסוי הקרוב ייעשה שימוש בטיל המסוגל להגיע לשטחה של ארצות הברית – אחד מהם הוא "הווסונג-14", טיל בין-יבשתי, המסוגל לפגוע באלסקה, או "הווסונג-12", טיל לטווח בינוני המסוגל לפגוע בגואם, טריטוריה אמריקנית שבאוקיינוס השקט.

אפשרות נוספת שהועלתה היא שקוריאה הצפונית תקיים ניסוי בטיל "הווסונג-13", שלו טווח מקסימלי גדול יותר ועשוי להגיע גם לחופיה המערביים של ארצות הברית. במשרד ההגנה בסיאול אמרו כי הם אינם מגיבים על דיווחים מסוג זה וכי הם עוקבים מקרוב אחרי הנעשה בקוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully