וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: לא אחבור למפלגות הערביות כדי להרכיב ממשלה

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמר יו"ר העבודה כי "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם". הוא הוסיף כי הוא מקווה שיעלון יחזור לפוליטיקה ויצטרף למפלגתו

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: אבי גבאי באולפן וואלה! NEWS, בחודש יולי)

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר היום (שבת) כי לא יחבור למפלגות הערביות כדי להרכיב ממשלה. "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. גבאי הוסיף כי כדי להרכיב את הממשלה הבאה, "אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים ושלפיד יהיה באזור ה-11".

גבאי אמר עוד כי הוא מקווה שמשה יעלון יחזור לפוליטיקה ויצטרף למפלגת העבודה. "אנחנו צריכים להתחזק בתחום הביטחוני. מן הסתם נשריין איש ביטחון, זה מאוד חשוב בעיניי. המטרה שלי בסוף היא לנצח בחירות, ובכדי לעשות את זה אני צריך להביא רשימה שאנשים בטוחים איתה", אמר.

על הרכבת קואליציה עם יו"ר כולנו, משה כחלון, אמר גבאי כי "בסופו של דבר כל אחד רוצה להשפיע. חוץ משתי מפלגות שמתעקשות לא להשפיע, כולם רוצים להיות בקואליציה". הוא הוסיף כי ככל הנראה ציפי לבני תהיה משוריינת גם ברשימה בבחירות הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
מריחים את החורף: ירידה בטמפרטורות - וטפטוף בצפון ובחוף
אלימות בדרום: חשד לשני מקרי רצח בקריית גת ובערערה שבנגב
רוכב אופנוע בן 21 נהרג בתאונת דרכים ברמת גן

אבי גבאי נואם בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"כולם רוצים להיות בקואליציה". גבאי/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו התייחס גבאי לנאומו אמש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הסכם הגרעין עם איראן. "ראינו נאום מאוד יפה, אבל צריך לזכור שטראמפ אמר כבר פעמיים לקונגרס שאיראן כן עומדת בהסכם. איראן מהווה איום אמיתי על ישראל, אבל לא קיומי. אין ספק שאסור לנו לתת להם להגיע לגרעין". לדבריו, לפני גיבוש ההסכם ישראל לא הייתה מעורבת בשלב הדיפלומטי, "ולכן לא השפענו על ההסכם".

על הודעת הפרישה מאונסק"ו אמר גבאי כי ישראל צריכה לדאוג לאינטרסים שלה. "צריך להמשיך וללחוץ שיהיו סנקציות בעיקר בתחום הטרור. אני מקווה שטראמפ יעשה גם את השלב השני ולא יסתפק רק בנאומים", אמר. "אם האמריקנים יעזבו את אונסק"ו, גם אנחנו לא צריכים להיות שם. וזה לא משנה מי המנכ"ל. בסוף המנכ"ל הוא רק מנכ"ל".

משה יעלון בפורום אוניברסיטת בר אילן. ניב אהרונסון
"הייתי מצפה מנתניהו שיתפטר מזמן". יעלון/ניב אהרונסון

באירוע "שבתרבות" בקריית אונו אמר שר הביטחון לשעבר יעלון כי הוא מקים רשימה עצמאית לקראת הבחירות הבאות. "ראש הממשלה נתניהו אינו ראוי לכהן עוד כראש ממשלה. נוכח כל החשדות והחקירות נגדו, הייתי מצפה כבר מזמן שיתפטר מתפקידו", אמר. "הגיע הזמן שלמדינת ישראל יהיה ראש ממשלה שאינו נתון תחת חקירות פליליות".

על הסכם הגרעין עם איראן אמר כי "זו תהיה זו שגיאה גדולה" לבטל את ההסכם, בוודאי נוכח ההתנגדות של השותפות מאירופה והמזרח. הוא הוסיף כי לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יש אופציות להטיל סנקציות כבדות על איראן נוכח הוכחות חותכות לפעילות טרור שטהראן עומדת מאחוריה.

יעלון הוסיף כי הוא סבור שאין סיכוי להשיג הסכם קבע עם הפלסטינים, אך עם זאת, אסור לישראל להגיע למצב של מדינה דו לאומית.

האזינו: ח"כ בהלול נגד דברי יו"ר העבודה גבאי ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully