וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה: "כיבוש בירת דאעש יושלם היום – או מחר"

14.10.2017 / 13:17

דובר ה-YPG אמר כי הארגון הקיצוני נמצא על סף קריסה בעיר א-רקה, ארבעה חודשים אחרי תחילת המבצע. לפי הקואליציה האמריקנית, כמאה מלוחמי דאעש נכנעו ביממה האחרונה. צבא סוריה: שחררנו את מעוז דאעש האחרון במזרח המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המיליציה הכורדית בסוריה YPG אמרה היום (שבת) כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נמצא על סף קריסה בעיר א-רקה, שעשויה להיות מטוהרת מאנשי הארגון הקיצוני כבר היום או מחר. בנוסף, הודיע צבא סוריה כי הוא שחרר את העיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה מידי דאעש.

"הקרבות נמשכים בעיר א-רקה, דאעש נמצא על סף סיום. היום או מחר, העיר עשויה להיות משוחררת", אמר דובר המיליציה, נורי מחמוד, בשיחה עם רויטרס. ה-YPG הם הארגון המרכזי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית.

לפי הקואליציה הבינלאומית, כמאה לוחמי דאעש נכנעו ביממה האחרונה והועברו מהעיר, אך צפויה עוד לחימה עיקשת "בימים הקרובים". הדובר ריאן דילון לא פירט כיצד הם עברו או לאן, אך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, יתר לוחמי דאעש מפונים מהעיר באוטובוסים במסגרת הסכם עם הקואליציה ועם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים.

ארגון זכויות האדם "א-רקה נטבחת בשקט" כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי עשרות אוטובוסים הגיעו לא-רקה במהלך הלילה.

עשן מיתמר מעל א-רקה בסוריה, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
המבצע מתמשך מעבר למצופה. עשן מיתמר מהקרבות בא-רקה/רויטרס

המבצע לשחרור העיר, שנחשבת לבירת הארגון בסוריה מאז שנכבשה על ידיו ב-2014, התארך מעבר להערכות של הכוחות הנאבקים בדאעש. עם תחילת המתקפה ביוני, הם העריכו כי העיר תיפול בתוך שבועות ספורים.

לפי הקואליציה האמריקנית, כ-1,500 אזרחים חצו בשבוע האחרון בבטחה אל קווי הכוחות הסורים הדמוקרטיים. תושבי א-רקה עוברים דרכים מסוכנות כדי להימלט משטחי דאעש, והקרב בעיר גבה מחיר כבד מהאוכלוסייה. אלו שעדיין לכודים בתוך העיר סובלים מתנאים קשים במיוחד, הכוללים מחסור במים, בחשמל, במזון ובתרופות.

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי מאות נהרגו בתקיפות אוויריות, בקרבות, מירי צלפים של דאעש וממוקשים. הארגון הוסיף כי הוא דורש להגביר את המאמצים כדי למנוע פגיעה באזרחים ולחקור את כל הדיווחים על פגיעה כזאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מרכז סיוע לפצועים בא-רקה שבסוריה,  14 באוקטובר 2017. רויטרס
מרכז סיוע לפצועים שפונו מא-רקה/רויטרס

נפילתה של א-רקה תבשר על תבוסה משמעותית עבור דאעש, שאיבד בחודשים האחרונים את רוב מעוזיו בסוריה ובעיראק. באוגוסט, לוחמי דאעש הסכימו להתפנות ממובלעת שלהם בגבול עם לבנון, בפעם הראשונה שבה הודו אנשי הארגון על כך שהם מוותרים על שטח בסוריה.

המאבק נגד "המדינה האסלאמית" מתמקד עתה בטריטוריה האחרונה שהוא מזיק בה, במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה. שתי מתקפות מתקיימות נגדו במקביל – מצד אחד, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, ומהצד השני צבא סוריה, המגובה ברוסיה, באיראן, בחיזבאללה ובמיליציות שיעיות אחרות.

(עדכון ראשון: 10:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully