וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך על עמדת טראמפ: "צעד אמיץ נגד העוינות האיראנית"

13.10.2017 / 20:45

ראש הממשלה הביע תמיכה באסטרטגיה שהציג הנשיא אמריקני לטיפול בהפרות הסכם הגרעין עם טהראן. "ללא שינוי, תומכת הטרור הגדולה בעולם תשיג נשק גרעיני. כלל ממשלה אחראית צריכה לתמוך בטראמפ", אמר. סעודיה: "מברכים על העמדה החדשה"

רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (שישי) על "הצעד האמיץ" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהכריז על מדיניותו בנוגע להסכם הגרעין שנחתם בין איראן ומעצמות המערב ב-2015. "אם הסכם הגרעין יישאר ללא שינוי, דבר אחד בטוח: בזמן קצר, לתומכת הטרור הגדולה בעולם יהיה ארסנל של נשק גרעיני, וזה נזק ענק לעתיד המשותף שלנו", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בערוץ היוטיוב שלו.

לדבריו, "טראמפ יצר הזדמנות לתקן את ההסכם הרע הזה ולבלום את האגרסיביות של איראן ולעצור את התמיכה שלה בטרור. לכן ישראל מברכת על ההזדמנות הזו, ולכן כל ממשלה אחראית וכל אדם שמודאג מביטחונו ושלומו של העולם צריך לעשות כן".

ערב הסעודית הודיעה כי היא מברכת על האסטרטגיה החדשה של טראמפ. בסוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות הערביות דווח כי גם האיחוד תומך באופן מלא באסטרטגיה של הנשיא טראמפ לגבי הסכם הגרעין.

עוד בנושא
טראמפ לא אשרר את הסכם הגרעין: "ללא שיפורים - הוא יבוטל"
התכנית של טראמפ: "נקודות האל-חזור" שיחדשו מידית סנקציות על איראן
רוסיה וגרמניה מבהירות: נשמר את הסכם הגרעין אם ארה"ב תפרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
"ישראל מברכת על ההזדמנות לעצור את התמיכה בטרור". נתניהו/רויטרס

טראמפ הכריז על מדיניותו בכל הנוגע לטיפול בסוגיית הגרעין האיראני, ואמר כי המדיניות תתמקד בפעולה עם בעלות בריתה של ארצו "נגד הפעילות של איראן, המערערת את היציבות באזור". הוא הוסיף כי סנקציות נוספות יוטלו על משמרות המהפכה וכי הוא לא יאשר עוד את המשך ההקלה בסנקציות.

לדבריו, הוא יפעל לכך שאיראן, "שבה פועל משטר פנאטי שמכריח אנשים לציית לחוקים קיצוניים" לא תשיג לעולם נשק גרעיני. "המשטר הזה מנצל את רווחתם של בני העם האיראני וזורע כאוס בכל רחבי העולם", הוסיף טראמפ, שהזכיר גם את תמיכתה של טהראן בחיזבאללה, בחמאס ובארגוני טרור נוספים. לפי המדיניות שהציג, הקונגרס האמריקני יפעל לחקיקה שתאפשר פיקוח הדוק יותר על איראן, ואם כזו לא תגובש בהקדם - ההסכם יבוטל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות מול איראן, 13 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ, הערב/רויטרס, רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully