וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירושלים בוערת": בן 25 מטמרה נאשם בהסתה לטרור בפייסבוק

יואב איתיאל

13.10.2017 / 17:20

מחמד חלף נאשם כי פרסם ברשת החברתית תכנים שהסיתו לתמיכה בארגוני טרור. כתב האישום ציין שבעה פרסומים מסיתים שונים, בהם לאחר הפיגוע בהר הבית ביולי שגבה את חייהם של שני שוטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיבח את הפיגוע בפייסבוק. זירת הפיגוע בהר הבית ב-14 ביולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית משפט השלום בחיפה הוגש הבוקר (שישי) כתב אישום בגין הסתה לטרור נגד מחמד חלף, צעיר בן 25 מטמרה הלומד באוניברסיטת א-נג'ח שבשכם. הפרקליטות טוענת כי פרסומיו של חלף ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם כוללים דברי שבח, תמיכה ואהדה לחמאס, ל"אלכותלה אלאסלמאמיה", ארגון סטודנטים המזוהה עם החמאס ול"מו?ר?אב??יט?את", ארגון הנשים המתסיסות כנגד יהודים המבקרים בהר הבית.

הפרסומים המיוחסים לחלף נעשו ממרץ 2016 ועד יולי 2017"תקופה מתוחה ביותר מבחינה ביטחונית, שבה התרחשו פיגועי טרור ועל רקע הפרות סדר חוזרות ונשנות ברחבי המדינה", נמסר מהפרקליטות אשר טענה כי אופיים של הפרסומים מלמד על מסוכנות רבה וכי הם זכו לתגובות "חיוביות ומעודדות".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה וגרמניה מבהירות: נשמר את הסכם הגרעין אם ארה"ב תפרוש
עובדי "נגב קרמיקה": "אם לא נקבל משא ומתן - נבעיר את המדינה"
תקיפה באיראן או הגנה בגבול: ההחלטה שתעצב את פני חיל האוויר

חשבון פייסבוק. צילום מסך
בכתב האישום מצוינים שבעה פרסומים שונים של חלף בפייסבוק. אילוסטרציה/צילום מסך

כך למשל עולה מכתב האישום כי שלושה ימים לאחר הפיגוע בהר הבית בחודש יולי האחרון שבו נרצחו רס"מ האיל סתאוי בן 30 ממרר ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מחורפיש, העלה חלף תמונת גבר רעול פנים ברחוב ולידה כתב: "ירושלים בוערת, מלחמות ועימותים כעת בכל שכונות ירושלים. רעולי פנים מתפרסים ברחבי העיר. כל החזיתות בוערות. כל הארץ זועמת. נראה שהולך להיות לילה כביר בירושלים". פרסום זה זכה ל-309 סימני "לייק" 83 תגובות ושמונה שיתופים. כתב האישום מפרט שבעה פרסומים כאלה.

בשירות הביטחון הכללי טוענים כי תכנים נוספים הקשורים לחמאס נמצאו גם על הטלפון הנייד של חלף וכי שלח לחבריו ולאחותו הודעות תמיכה בתא ה"אלכותלה אלאסלמאמיה", שהתמודד בבחירות באוניברסיטה. בחקירתו הוא הודה כי החזיק בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם המדוברים וזיהה את הפרסומים הרלוונטיים, אבל, במרבית חקירותיו בחר שלא להשיב לשאלות החוקרים לגבי הפרסומים. במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully