וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וגרמניה מבהירות: נשמר את הסכם הגרעין אם ארה"ב תפרוש

13.10.2017 / 17:55

שר החוץ של רוסיה לברוב הבטיח בשיחה עם עמיתו האיראני זריף כי מוסקבה תמשיך לפעול ליישום ההסכם, ברקע נאומו הצפוי בנושא של הנשיא טראמפ. ממשלת גרמניה הודיעה כי במקרה שוושינגטון תפרוש מההסכם היא תגביר את המאמצים לשמור עליו

צילום: רויטרס

(נשיא איראן רוחאני נואם באו"ם, בחודש שעבר)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח היום (שישי) עם עמיתו האיראני מוחמד ג'וואד זריף והביע בפניו את מחויבותה של ארצו ליישום הסכם הגרעין – כך נמסר בהודעה רשמית ממשרדו של לברוב. זאת, בצל נאומו הערב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שבו הוא צפוי להודיע על שינוי מדיניות כלפי איראן, מבלי לסגת מההסכם שנחתם ביולי 2015. בשיחת טלפון בין שני שרי החוץ הדגיש לברוב כי מוסקבה נחושה להמשיך ליישם את ההסכם באופן שבו אושר בידי מועצת הביטחון של האו"ם.

בתוך כך הודיעה ממשלת גרמניה כי תמשיך לפעול לשיתוף פעולה עולמי במקרה שבו טראמפ יודיע כי ארצו רואה בפעולותיה של איראן אי עמידה בתנאי ההסכם. דובר הממשלה סטפן סיברט אמר בתדרוך לכתבים כי "אם ארצות הברית תגיע למסקנה שונה משלנו, נשקיע אפילו יותר מאמצים ונפעל יחד עם שותפותינו כדי לשמור על הלכידות בקהילה הבינלאומית".

עוד בנושא
"שונא את ההסכם, אך יתפשר": כך צפוי להיראות נאום טראמפ נגד איראן
רוחאני הגן על הסכם הגרעין: "גם עשרה טראמפים לא יבטלו אותו"
טראמפ על הסכם הגרעין: "מבוכה לארצנו, נחתם מתוך חולשה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפגישה בסוצ'י, 2 במאי 2017. רויטרס
נשיא רוסיה פוטין בפגישה עם קנצלרית גרמניה מרקל, במאי/רויטרס

בהודעה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית של איראן, הזהיר דובר משרד החוץ בהרם קסמי כי טהראן "תנקום" אם תיעשה כל פעולה נגד כוחותיה. בהצהרה האשימה איראן את ארצות הברית בהפרת רוח הסכם הגרעין, ואף נאמר בה כי "איראן תגיב בחוזקה לכל פעולה נגד כוחותיה הצבאיים, כולל גופי משמרות המהפכה". קסמי הוסיף כי הרפובליקה האסלאמית תמשיך להרחיב את מערך ההגנה שלה, כולל את תכנית הטילים הבליסטיים.

יו"ר הפרלמנט של איראן עלי לאריג'אני הזהיר מוקדם יותר כי אם ארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין – "זה יהיה הסוף של טראמפ" – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית TASS. לריג'אני הוסיף כי טהראן מקווה שרוסיה תוכל לסייע בפתרון המצב.

איסמעיל גאני, סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" כי איומיו של טראמפ יזיקו לארצו ואיים כי "פעולה צבאית נגד איראן תהיה מושא לחרטה". לדבריו, "אנחנו לא מדינה שוחרת מלחמה, אבל כל פעולה צבאית נגדנו תגרור חרטה. איומיו של טראמפ נגד איראן יזיקו לאמריקה, קברנו רבים כמו טראמפ ואנחנו יודעים איך להילחם באמריקה".

(עדכון ראשון: 16:55)

עוד באותו נושא

גורמים באיראן ובמערב: טהראן מוכנה לדון על תכנית הטילים הבליסטיים

לכתבה המלאה
פגישת נציגי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין עם נציגי איראן, 20 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
ועידת שרי החוץ של המדינות השותפות להסכם הגרעין, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully