וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף את הקונגרס: טראמפ חתם על צו המחליש את אובמה קר

13.10.2017 / 10:03

אחרי שהתייאש מכישלונות הרפובליקנים להפיל את רפורמת הבריאו של קודמו בתפקיד, קיצץ הנשיא את סבסוד ביטוחי הבריאות לבעלי הכנסה נמוכה. הדמוקרטים גינו והמהלך עלול לגרום לזינוק במחירי הפרמיות

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (חמישי) על צו המחליש דרמטית את רפורמת הבריאות של קודמו ברק אובמה, כשצמצם את סבסוד חברות ביטוח הבריאות עבור לקוחות בעלי הכנסה נמוכה. החלטתו עלולה לגרום לכאוס בשוק ביטוחי הבריאות, כשבמקביל היא עלולה להיות נתונה לדיונים משפטיים.

זאת הפעולה הדרמטית ביותר של טראמפ עד כה להחלשת "אובמה-קר", תכנית הדגל של קודמו בתפקיד, שכיסתה כ-20 מיליון אזרחים. הנשיא היה מתוסכל מכישלונם של חברי מפלגתו הרפובליקנית להפיל ולהחליף את החוק, אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו.

נשיא ארה"ב טראמפ חותם על צו המחליש את אובמה קר, 12 באוקטובר 2017. רויטרס
מנסה לממש את אחת מהבטחות הבחירות שלו. טראמפ חותם על הצו, אתמול/רויטרס

המהלך צפוי לרצות את בסיס תומכיו, המתעבים את אובמה-קר, שתוארה בידי הרפובליקנים במהלך השנים האחרונות כהתערבות מופרזת של הממשל במערכת הבריאות. מתוך אותם שיקולים, טראמפ חתם על צו נוסף אתמול המאפשר לאזרחים לרכוש ביטוחי בריאות ללא הדרישות שהוטלו עליהם במסגרת אובמה-קר.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר ומנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי ביכו על המהלך של טראמפ, ואמרו כי הוא במו ידיו יגרום לעלייה במחירים. "זאת חבלה נרחבת וחסרת פשר נגד מעמד הביניים בכל פינה בארצות הברית", הם אמרו. "אל תטעו – טראמפ ינסה להטיל את האחריות על אובמה-קר, אך זו תהיה אשמתו והוא ישלם את המחיר על כך".

טראמפ המשיך בסבסוד, שעלותו מיליארדי דולרים, בכל חודש מאז שנכנס לתפקיד בינואר. ואולם, הוא איים לעתים תכופות בקיצוצים ותיאר זאת כ"תכנית חילוץ" לחברות הביטוח. מהבית הלבן נמסר כי הממשל לא יכול לשלם יותר מבחינה חוקית על הביטוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
הרפובליקנים בקונגרס בלמו את הפלת אובמה קר. הסנאטור מקיין/רויטרס

הרפובליקנים בבית הנבחרים תבעו את ממשל אובמה על כך שסבסוד הביטוחים אינו חוקי מאחר שהוא עוקף את הקונגרס. בית משפט פדרלי קיבל את טענותיהם, אך ממשל אובמה ערער על כך. ממשל טראמפ השעה את ההחלטה אם לבטל את הערעור, אך באפריל התחיל טראמפ באיומיו לעצור את הסבסוד. ואולם, הסוגייה הפכה לסבוכה יותר באוגוסט, כשבית משפט לערעורים אפשר ל-16 תובעים כללים במדינות דמוקרטיות להגן על התשלום ואפשר להם להיות חלק מהמאבק המשפטי.

המחלוקות הפוליטיות השפיעו גם על החלטות חברות הביטוח. "אנת'ם אינק", אחת החברות האחרונות שנותרו בתכנית של אובמה, צמצמה את הצעותיה באוגוסט האחרון בנבאדה ובג'ורג'יה, בשל חוסר הוודאות סביב הסבסוד.
משרד התקציב של הקונגרס, גוף עצמאי שאינו קשור לשום מפלגה, העריך כי קיצוץ התשלומים יגרום לעלייה של 20% בפרמיות הביטוח בשנה הבאה וכי 5% מכלל אזרחי ארצות הברית יחיו באזורים שבהם אין ביטוח רפואי פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully