וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יכריז על שינוי אסטרטגיה מול איראן: "לא היחיד שמוטרד"

נשיא ארצות הברית צפוי להודיע על המדיניות בה ינקוט בסוגיה האיראנית ובכל הקשור להסכם בין הרפובליקה האסלאמית למעצמות. ראש הסגל קלי: "הנשיא אינו היחיד שסבור שההסכם לא יסייע לארה"ב"

צלמים זמניים מורשים

טראמפ נגד הסכם הגרעין - כל העדכונים:

- הנשיא צפוי להצהיר מחר בערב על שינוי המדיניות שינקוט ממשלו בנוגע לאיראן והסכם הגרעין
- ראש הסגל קלי: הנשיא אינו היחיד שסבור שההסכם לא יועיל לארצות הברית בטווח הבינוני-רחוק
- ההערכות: טראמפ יודיע על כוונתו לבטל את ההסכם, או לחלופין להכריז כי איראן אינו עומדת בתנאיו - מה שיוביל לדיון בנושא בקונגרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להכריז היום (שישי) על המדיניות בה ינקוט בכל הקשור לטיפול בסוגיית הגרעין האיראני וההסכם שנחתם בין טהראן למעצמות ב-2015. בהודעה שמסרה אתמול דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, צוין כי טראמפ יתייחס לאסטרטגיה החדשה של הממשל בשעות הערב.

מוקדם יותר התייחס לנושא גם ראש הסגל ג'ון קלי ואמר כי הנשיא טראמפ אינו היחיד שמאמין כי עסקת הגרעין עם איראן לא תסייע לארצות הברית בטווח הבינוני-רחוק. גם ראש הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף ווטל אמר כי הוא חושש מפעילות של איראן באזור בטווח הארוך זאת לאור הצהרותיה של טהראן כי במידה וארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין יהיו לכך השלכות חמורות.

עוד בוואלה! NEWS:
"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר
במקביל לארה"ב: נתניהו הורה לבחון פרישה ישראלית מאונסק"ו
אביה של הצעירה שסטרה לנהג: "זו זעקה לעזרה, הנהג פשוט היה שם"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בעקבות אירוע הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. AP
יודיע על האסטרטגיה החדשה מחר. טראמפ/AP

שלשום טראמפ שב ומתח ביקורת על ההסכם בעת שנשאל בריאיון ברשת פוקס ניוז אם בכוונתו לבטל את הסכם הגרעין עם איראן או לחילופין לא לאשר שאיראן עומדת בתנאי ההסכם, דבר שיפתח דיון בקונגרס האם לסגת ממנו או לא. "אפשר לעשות את שניהם. אפשר לא לאשר, ואז לבטל", השיב. עם זאת, הוא נמנע מלספר כיצד ינהג ואמר "הרבה אנשים מנסים לנחש, נראה בקרוב. זו עסקה גרועה, מבוכה לארצנו". לדבריו, "העסקה נחתמה מתוך חולשה, ויש לנו עוצמה".

לפי הערכות בארצות הברית, טראמפ צפוי להודיע כי אינו מאשר שאיראן עומדת בתנאי ההסכם, ולנקוב במספר תנאים לקיום ההסכם בין ארצות הברית, איראן והמעצמות. הוא עשוי גם להודיע שההסכם אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי של ארצות הברית, ולהטיל על סנקציות כלפי משמרות המהפכה. לאחר מכן, כאמור, צפוי הנושא לעבור לדיון בקונגרס.

השר לביטחון המולדת של ארצות הברית, ג'ון קלי. AP
"הנשיא אינו היחיד שמוטרד". ראש הסגל ג'ון קלי/AP

מנגד, מפקד משמרות המהפכה באיראן, מוחמד עלי ג'עפרי
הזהיר במהלך השבוע כי "כפי שהכרזנו בעבר, אם הסנקציות יעברו, המדינה הזאת תצטרך להעביר את בסיסיה האזוריים למרחק של 2,000 ק"מ מטווח הטילים של איראן". עוד הזהיר: "ארצות הברית טועה אם היא סבורה כי תוכל ללחוץ על איראן לשאת ולתת על סוגיות אזוריות".

ג'עפרי אמר עוד כי איראן תאיץ את יכולות ההגנה שלה, כולל את פיתוח תכנית הטילים שלה, אם ארצות הברית תפגע בהסכם הגרעין. "האמריקנים צריכים לדעת שההתנהגות הטיפשית של ממשל טראמפ עם הסכם הגרעין תשמש לרפובליקה האסלאמית הזדמנות להתקדם עם תכנית הטילים שלה".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully