וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לארה"ב: נתניהו הורה לבחון פרישה ישראלית מאונסק"ו

12.10.2017 / 19:37

לאחר שוושינגטון הודיעה על פרישה מארגון התרבות של האו"ם במחאה על ההטיה האנטי-ישראלית, הודיע גם ראש הממשלה נתניהו כי הורה למשרד החוץ לבחון את הפרישה מהארגון. "אונסק"ו מעוות את ההיסטוריה", מסר נתניהו

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) להחלטת ארצות הברית לפרוש מאונסק"ו, ארגון התרבות והמדע של האו"ם, והורה למשרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון. "זו החלטה אמיצה ומוסרית", נמסר מראש הממשלה, "משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה הוא מעוות אותה".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה גם היא על הפרישה ואמרה כי "נכון שישראל תפעל כפי שנוהגת ארצות הברית, ותודיע על פרישה לאלתר מהארגון, על רקע הניסיון בשנים האחרונות לפגוע במדינת ישראל, בעריכה, ובעם היהודי כולו, באמצעות החלטות מנותקות ושקריות, שאינן מתיישבות עם העובדות ההיסטוריות, בראשן שלילת הקשר ההיסטורי של העם היהודי לכותל המערבי ולהר הבית ועובר לסוגיית מערכת המכפלה".

עוד בוואלה! NEWS:
במחאה על היחס נגד ישראל: ארצות הברית פורשת מאונסק"ו
קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"
קוריאה הצפונית טוענת: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"

ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
ישיבה של אונסק"ו/AP, אי-פי

לפי הצהרת מחלקת המדינה האמריקנית, פרישתה של ארצות הברית מהארגון תתבצע עד סוף שנת 2018. "ההחלטה לא התקבלה בקלות, והיא משקפת את הדאגות האמריקניות ואת הצורך ברפורמה יסודית בארגון, לאור ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו", נמסר ממחלקת המדינה. "ארצות הברית תישאר מחויבת כמשקיפה שאינה חברה, כדי לתרום מהשקפותיה ומומחיותיה של ארצות הברית".

שגריר ישראל באונסק"ו וב-OECD, כרמל שאמה-הכהן, בירך על המהלך שביצעה מחלקת המדינה האמריקנית. "הארגון התעורר הבוקר לתדהמה והלם מהחדשות, אבל כבר בראשית השנה הזהרתי את המנכ"לית והשגרירים כי המשך קבלת ההחלטות האנטי-ישראליות עלול להוביל לעזיבת ארצות הברית את שורותיו", אמר. "אונסק"ו הפך עצמו בשנים האחרונות לארגון הזוי שאבד את דרכו המקצועית לטובת אינטרסים פוליטיים של מדינות מסוימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כרמל שאמה הכהן. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
שאמה-הכהן. "ארגון הזוי"/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

שאמה-הכהן אוסיף כי "עזיבת ארצות הברית הופכת את הארגון לעוד יותר הזוי ואבוד, אבל אולי הזעזוע הזה יעורר מחשבות אמיתיות לרפורמות מקצועיות בארגון שיחזירו אותו לאיזון ולתחומי המנדט המקצועי שלו. ההחלטה בדבר עמדת ישראל תתקבל על ידי ראש הממשלה. המלצתי האישית לממשלה הינה להיצמד לארצות הברית ולפרוש מידית מאונסק"ו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully