וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בערב החג: יותר ממאה נפגעו על כביש הדמים

11.10.2017 / 22:50

ב-14 השנים האחרונות אירעו בכביש הסמוך לקריית מלאכי 65 תאונות דרכים שבהן נהרגו עשרה בני אדם. הערב, התווספו אליהם שני בני ה-18. "אסור לחכות לעוד הרוגים כדי לתקן הליקויים"

תאונת דרכים עם שני הרוגים ליד קריית מלאכי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה הערב (רביעי) בכביש 383 שבאזור קריית מלאכי, שבה נהרגו שני צעירים בני 18 ונפצעו שלושה באורח קשה, הייתה אחת מתאונות קשות רבות שהתרחשו בכביש. מדובר בכביש ביש המקשר בין כביש 3 לכביש 38 במועצה האזורית יואב שבדרום. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", מאז שנת 2003 נהרגו בכביש עשרה בני אדם ו-135 נפצעו, 25 מהם באורח קשה, ב-65 תאונות דרכים. רוב התאונות היו תאונות חזיתיות או תאונות מסוג חזית-צד, המצביעות לעתים קרובות על הימצאות צמתים מסוכנים.

מחקירת התאונה עולה כי נהג הרכב הפרטי שהגיע מכיוון מזרח ככל הנראה איבד שליטה על רכבו בעקומה ימינה וסטה אל הנתיב הנגדי, שבו נסעה נהגת בת 20, שנפצעה באורח קשה. כתוצאה מכך התרחשה התאונה והמכונית שבה נסעו הצעירים התהפך לתעלה שבצד הדרך. שני צעירים נוספים, בני 17 ו-19 נפצעו גם הם באורח קשה.

עוד בוואלה NEWS:
בדרך לחגיגות שמחת תורה: שני בני 18 נהרגו בתאונה ליד קריית מלאכי
חשד: הנאשמת במעורבות בתקיפה באיכילוב סטרה לנהג מונית
קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"

תאונת דרכים ליד קריית מלאכי שבה נהרגו שניים. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
תאונת דרכים ליד קריית מלאכי שבה נהרגו שניים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

לדברי העמותה, מדובר בכביש "אדום" ומסוכן, שבו נתיב אחד לכל כיוון ללא הפרדה בין הנתיבים, שאמורה למנוע תאונות חזיתיות. בנוסף, לכביש שוליים צרים מאוד וכניסות ויציאות לא מוסדרות ליישובים. בחודש יולי 2016 קיימו מתנדבי "אור ירוק" ותושבי האזור הפגנה בכביש, בדרישה לשדרג אותו ולהפוך אותו לבטיחותי.

ארז קיטה, מנכ"ל העמותה, אמר כי "כביש 383 הוא כביש אדום ומסוכן עם תשתית שאינה סלחנית לטעויות הנהג. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי, אבל הכביש ימשיך לגבות את חייהם של רבים אם במשרד התחבורה לא ישפרו את התשתית. אסור לחכות לעוד הרוגים ורק אז לתקן את הליקויים. הגיע הזמן להפוך את הכביש לדרך שבטוח לנסוע בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת התושבים בכביש 383, יולי 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועצה האזורית יואב, שבתחומה שוכן הכביש, מנהלת בשנים אחרונות מאבק עיקש מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, ודורשת לתקן את הליקויים החמורים בכביש. בין היתר נדרשת הרחבת הכביש, סלילת שוליים לאורכו, התקנת מעקות בטיחות ובניית מעגלי תנועה בכניסות לישובים כפר מנחם וכפר הרי"ף.

"לתושבי יואב אין ברירה אחרת מלבד לנסוע בכביש המסוכן", אמרה בשנה שעברה ד"ר מטי צרפתי-הרכבי, ראשת המועצה האזורית יואב. "זה הכביש היחיד שמוביל לקריית החינוך שלנו ועורק התנועה היחיד שמוביל ליישובים כפר מנחם וכפר הרי"ף. מאז סלילת הכביש האזור התפתח בצורה משמעותית הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינה תעשייתית-כלכלית והכביש לא עבר שום התאמה".

"בכל פעם שאנחנו נוסעים על הכביש אנחנו חוששים לחיינו", סיפרה תושבת כפר מנחם. שלום כץ, מנהל התחבורה במועצה אזורית יואב, אמר כי "נהג שטועה בכביש 383 ישלם על כך בחייו. זה כביש שמסכן את חיי כל הנוסעים בו, בפרט את 1,500 התלמידים של יואב שנוסעים בו יום-יום הלוך ושוב בכ-100 קווי נסיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully