וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בהודו: יחסי מין עם קטינות הם אונס - גם במסגרת הנישואים

12.10.2017 / 10:15

ההחלטה התקדימית תשפיע על מיליוני קטינות נשואות במדינה, שבה גיל ההסכמה לקיום יחסי מין מחוץ לנישואים עומד על 18. הפסיקה זכתה לתמיכת ארגוני נשים ברחבי המדינה: "מעודדת את הקמפיין הלאומי להצלת נערות"

נישואי קטינות באחמדבאד שבהודו, 2013. AP
פסיקה תקדימית. חתונת קטינות המונית באחמדבאד שבהודו/AP

בית המשפט העליון בהודו פסק אתמול (רביעי) כי קיום יחסי מין עם קטינות הוא אונס, גם אם הוא נעשה במסגרת נישואים. ההחלטה התקדימית תשפיע על מיליוני קטינות נשואות במדינה, שבה גיל ההסכמה לקיום יחסי מין עומד כעת על 18. בית המשפט העליון הכריע כי גיל ההסכמה יעמוד על 18 "בכל המקרים" בעקבות עתירה של ארגון "מחשבה חופשית", הפועל במדינה ותומך בהפללת גברים המקיימים יחסי מין עם קטינות. "יחסי מין עם של גברים נשואים עם נשותיהן הקטינות הוא אונס", מסר בית המשפט בפסיקתו, שזכתה לתמיכתם של ארגוני נשים ברחבי המדינה.

על פי החוק בהודו, יחסי מין עם נערות ונערים מתחת לגיל 16 הם אונס, גם אם הם מתבצעים בהסכמה, אך עד כה לא חל החוק על בני זוג נשואים שאחד מהם קטין. אונס במסגרת נישואים אינו מנוגד לחוק בהודו. לדברי השלטון, שדן בסוגיה, החשש הוא שהפללתם של גברים נשואים באונס נשותיהם עלולה לפגוע במוסד הנישואים.

מחאה נגד תקיפות מיניות בהודו. ניו דלהי, דצמבר 2013. רויטרס
מחאה נגד אונס בניו דלהי/רויטרס

"אני מאוד שמח מהחלטת בית המשפט", אמר ויקרם סריווסטבה, עורך דין מטעם "מחשבה חופשית". "הפסיקה מעודדת את הקמפיין הלאומי שלנו שמטרתו להציל נערות ולהעניק להן חינוך".

על אף שהם מנוגדים לחוק, נישואי קטינים הם מחזה שכיח בהודו. מחקרים מסבירים שהסיבה לפופולריות של נישואי ילדות במדינה הן עוני, אכיפה חלשה ונורמות חברתיות שהשתרשו בקרב האזרחים. על פי החוק, נישואי קטינים נחשבים כאלה אם האישה צעירה מגיל 18 או אם הגבר צעיר מגיל 21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully