וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר הפכה לבני ברק": תושבי רמת גן נגד סגירת בית הקולנוע

11.10.2017 / 17:00

קולנוע "לב" השוכן בקניון ביאליק בעיר עומד להיסגר בעקבות מעבר הקניון למתכונת שמירת שבת. עמותת "ישראל חופשית" המתנגדת להחלטה יזמה עצומה יחד עם אורי בר מ"עידן חדש" , שעליה חתם גם ראש העירייה. תושבת העיר: "התחושה בשבתות היא של עיר שומרת שבת"

בית קולנוע לב קניון ביאליק ברמת גן, 10 באוקטובר 2017. יותם רונן
מאות תושבים חתמו על עצומה נגד ההחלטה. קניון ביאליק ברמת גן/יותם רונן

אם לא יקרה משהו חריג בקרוב, קולנוע "לב" ברמת גן, אחד ממוסדות התרבות הידועים בעיר, ייסגר בקרוב. זאת, עקב מדיניות חדשה של מנהלי קניון ביאליק שבתחומו יושב בית הקולנוע, שלפיה הקניון יעבור למתכונת שמירת שבת.

קולנוע לב נמצא בקניון שנבנה על צומת הרחובות המרכזיים ז'בוטינסקי וביאליק ברמת גן, והוא חלק מרשת בתי הקולנוע שהוקמה בשנות ה-90 על ידי משפחת שני. לדברי מקימי הרשת, הם חרטו על דגלם להביא לקהל תוכן מקורי ואיכותי של סרטים בעלי אמירה אישית ואמנותית, פרי יצירתם של מיטב יוצרי הקולנוע בארץ ובעולם.

שרית טל, תושבת העיר, פנתה אתמול לקולנוע "לב" דרך עמוד הפייסבוק של הרשת בשאלה לגבי עתידו של המקום, והופתעה מתגובתה של הרשת. "אכן, כרגע 'לב רמת גן' עומד להיסגר בסוף השנה", נכתב בתגובה. "הסיבה, להבנתנו, היא שהקניון עתיד לעבוד במתכונת שמירת שבת. אם זה אכן יקרה, ולא נוכל להפעיל את הקולנוע בסוף השבוע, כמובן שניאלץ לסגור אותו. ברגע שנדע סופית, נעדכן".

בית קולנוע לב קניון ביאליק ברמת גן, 10 באוקטובר 2017. יותם רונן
הקניון יעבור למתכונת שמירת שבת/יותם רונן

"התחושה ברמת גן בשבתות היא של עיר דתית שומרת שבת המזכירה את שכנתה בני ברק", אמרה טל לוואלה! NEWS. היא החליטה להביע את אכזבתה מההחלטה גם ברשתות החברתיות, ואליה הצטרפו תושבים נוספים מהאזור. כמה מאות מהם כבר חתמו על עצומה וירטואלית שיזמה עמותת "ישראל חופשית", הקוראת שלא לסגור את בית הקולנוע.

"עוד מוסד תרבות עוזב את רמת גן. מי נהנה מהקולנוע? גמלאים שהמוסד הזה קרוב אליהם הביתה, סטודנטים שאין להם רכב בסוף השבוע, הורים לילדים שלא רוצים לצאת מהעיר וגם כל אזרח שרוצה שהדברים שחשובים לו יישארו קרוב לבית", נכתב בהסבר לעצומה. "קולנוע לה הוא לא עוד בית קולנוע. הוא בית תרבות לסרטי איכות. אין כזה בעיר. רמת גן אינה רואה את עצמה כעיר שמקדמת תרבות, ולכן קולה לא נשמע. בכוח שולחים את התושבים מחוץ לעיר".

"הגיע הזמן לומר 'די', ובמקום להבריח מוסדות תרבות, לתת להם תמריצים להישאר. יש בכוחה של העירייה לעשות כן. העירייה טוענת שאין זה בסמכותה, ופעם נוספת מתנהגת באימפוטנטיות ובעייפות האופיינית לה. רמת גן סגורה בשבת בעוד הערים מסביב לה שוקקות. הגיע הזמן לשים לפארסה הזו סוף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"לחץ כלכלי היא הדרך היחידה למנוע את סגירת בית הקולנוע"

בכתב העצומה כתבו נציגי העמותה כי הם מציעים לגולשים דרכי השפעה שיוכלו להפעיל כדי שהקולנוע ימשיך לעבוד, ובהן גם הפעלת לחץ כלכלי. "הקניון הוא פרטי, ולחץ כלכלי עליו היא הדרך היחידה למנוע את סגירת הקולנוע. אל תיכנסו לקניון הזה, הדירו את הרגליים ממנו. השנה הקרובה היא שנת בחירות, וזה הזמן לתבוע מהמועמדים שיתייצבו לצד הציבור החופשי בעיר וידרשו את המגיע להם. מי שיפגע בחיי התושבים ישלם מחיר פוליטי. רשימה שלא תתחייב להגן ולפתח את התרבות בסופי שבוע לא תקבל את קולנו", נכתב. גם ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר חתם על העצומה המתנגדת לסגירתו של בית הקולנוע.

לפני כשנתיים נסגר בירושלים בית קולנוע נוסף של הרשת, קולנוע "לב סמדר", שהיה הקולנוע הוותיק בארץ ונחשב בעיני תושבים רבים למוסד אהוב ומזוהה עם העיר. מאז שנת 1996 פעל בית הקולנוע כסניף הירושלמי של רשת "לב", אך נסגר מפני שאף גורם לא עמד בעלויות השיפוץ של המבנה הישן שבו שכן. לאחר מאבק תושבים ארוך להמשך הפעלתו של בית הקולנוע המיתולוגי, ובתום תקופת שיפוצים, נפתח המוסד המחודש להרצה לפני כחודשיים.

ליעד אילני, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "רמת גן שלנו" הגיב בזעם לפרסומים אודות הכוונה לסגור את בית הקולנוע. "הסגירה היא אירוע מאוד מצער, בעיקר עבור מבקריו הרמת גנים, בהם אנשי הגיל השלישי שנהנו לבלות בו עם נכדיהם ותושבים אחרים שאין ברשותם כלי רכב, שלא תהיה להם אלטרנטיבה אחרת במרכז העיר. אך השאלה המעניינת היא לא מדוע נסגר קולנוע לב בקניון ביאליק. ברור שהקולנוע נסגר משיקולים עסקיים של מי שמחזיק בנכס וזו זכותו המלאה. השאלה הציבורית החשובה היא מדוע עיר כמו רמת גן לא מפתחת מתחמי תרבות ובילוי לתושביה ומעודדת פתיחת בתי קולנוע נוספים, שלו היו קיימים היו מהווים אלטרנטיבה לקהל מבקרי הקולנוע הצפוי להיסגר. ייתכן שהעובדה שמחזיק תיק קידום עסקים בעירייה מתנגד לפתיחת עסקים בשבתות, תרמה משמעותית למצב עגום זה", אמר.

מנגד, גורם בעיריית רמת-גן טוען בשיחה עם וואלה! NEWS כי מאז שנודע לעירייה על הכוונה לסגור את בית הקולנוע בצומת הרחובות ביאליק וז'בוטינסקי נעשו מאמצים קדחתניים גם מצד העירייה אל מול בעלי הקניון ומנהלי בית הקולנוע, למרות שמדובר בשטח פרטי, בניסיונות למנוע את סגירתו של המוסד. לדבריו, מה שקורה לקניון ביאליק הוא מה שקורה להרבה קניונים ומרכזים מסחריים אחרים שהופכים ללא רווחים. הגורם הוסיף כי העירייה אף הציעה לקיים פעילויות למען התושבים במתחם הקולנוע, אך המנהלים שללו גם את ההצעות האלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך העצומה נגד סגירת בית הקולנוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת בתי הקולנוע "לב" מסרה בתגובה כי "בסוף השנה תם החוזה שלנו מול הנהלת הקניון, שלצערנו, העדיפה שלא לחדשו לתקופה נוספת. להבנתנו, הדבר נעשה מכיוון שהקניון מעדיף לעבוד במתכונת שמירת שבת, מה שמתנגש עם שעות הפעילות של הקולנוע. לב רמת גן הוא אחד מהסניפים הוותיקים של הרשת. אנחנו רואים בו בית, והשקענו בו מאמצים רבים. אנו מודעים לחשיבות של הסניף לתושבי רמת גן והסביבה, והוא בעל קהל נאמן ואוהב של שוחרי קולנוע. היינו מאוד רוצים להמשיך להפעילו, אך לצערנו, לפי הנאמר לנו מהנהלת הקניון, כרגע עושה רושם שאין אפשרות כזו".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי "העירייה מצרה על סגירתו של כל מוסד תרבותי בתחומי העיר, כל שכן קולנוע 'לב', שמקרין סרטי איכות ומושך אליו קהל רב ומגוון. בחודשים האחרונים נפגשו בכירים מעיריית רמת-גן עם בעלי ומנהלי קניון ביאליק, בניסיון לגבש נוסחה אשר תאפשר את המשך הפעלתו של בית הקולנוע גם לאחר תום השנה. זאת, אף שמדובר בעסק פרטי ובהחלטות שהתקבלו משיקולים פנימיים, שכמובן אין לנו שליטה עליהם. מיד לאחר החג, ימשיך ראש העיר, ישראל זינגר, במאמצים למצוא חלופה לסגירת בית הקולנוע".

את תגובת חברת הנדל"ן "זמרת נצח" ותגובת המנכ"ל יוסי כהן לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully