וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה בקניה פרש מהתמודדות בבחירות החוזרות לנשיאות

11.10.2017 / 3:25

לדברי ראילה אודינגה פרישתו, לאחר שבית המשפט העליון פסל את הבחירות הקודמות בשל אי סדרים, היא ההחלטה הטובה ביותר לאזרחי המדינה. הנשיא אוהורו קניאטה אמר כי בבחירות הבאות מפלגתו תקבל יותר קולות

עימותים בבני ברק, 6 נעצרו/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה הודיע אמש (שלישי) כי לא יתמודד על הנהגת הבחירות החוזרות לנשיאות ב-26 אוקטובר, לאחר שהבחירות שנערכו בתחילת החודש נפסלו על-ידי בית המשפט בשל אי סדרים. אודינגה אמר כי הגיע למסקנה שבבחירות החוזרות לא ייערך אף שינוי בניהול ההליך ובחברי ועדת הבחירות והן צפויות "להיות גרועות יותר מהקודמות".

לדברי אודינגה, פרישה מההתמודדות הייתה ההחלטה הטובה ביותר עבור אזרחי קניה, האזור והעולם כולו. חברי מפלגתו אמרו לאחר פרישתו כי הבחירות החוזרות חייבות להתבטל במטרה לאפשר זמן להעביר רפורמות שיבטיחו בחירות שתואמות את החוקה ואת החוקים במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
נמנע מעימות שאינו יכול לנצח: נשיא קטלוניה נרתע מהשלכות העצמאות
ארה"ב הציבה פרס על בכירים בחיזבאללה: "מתכננים פיגועים בשטחנו"
צעיר ישראלי נעצר בחצי האי סיני לאחר שנמצאו בתיקו קליעי רובה

מנהיג האופוזיציה בקניה ראילה אודינגה פורש מהתמודדות בבחירות, 10 באוקטובר 2017. רויטרס
"הבחירות החוזרות יהיו גרועות מהקודמות" אודינגה/רויטרס

בתגובה לפרישת אודינגה, אמר הנשיא אוהורו קניאטה כי זו זכותם של האזרחים לבחור את מנהיגם, והוסיף כי "אין לנו כל בעיה לערוך בחירות חוזרות ואנחנו בטוחים שנקבל יותר קולות מבפעם הקודמת". בתחילת החודש שעבר נבחר קניאטה ברוב של 54% מהקולות בעוד יריבו אודינגה זכה ל-44% מהקולות.

אודינגה טען לזיופים מיד לאחר הבחירות ואמר כי האקרים פרצו למערכת הנתונים של ועדת הבחירות שדחתה את הטענות. חברי האופוזיציה אמרו כי כמאה בני אדם נהרגו בעימותים אלימים בין תומכיו של אודינגה לכוחות המשטרה שהואשמו בטרור נגד אזרחים לפי ארגוני זכויות אדם במדינה המזרח-אפריקנית, 24 בני אדם נהרגו בעימותים. כחודש לאחר הבחירות, החליט שופט בית המשפט העליון דוד מרנגה לבטל את הבחירות ואמר כי הניצחון "לא תקף, בטל ומבוטל".

עוד באותו נושא

קניה: בית המשפט העליון הכריז על פסילת תוצאות הבחירות לנשיאות

לכתבה המלאה
נשיא קניה אוהורו קניאטה לאחר ההכרזה על ניצחונו בבחירות, 11 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
לאחר הכרזת קניאטה לנשיא/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully