וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בית ספר שנקרא על שם מחבלת: בלגיה עצרה הקמת בתי ספר בגדה

10.10.2017 / 19:01

בריסל הפסיקה את המימון לבניית שני בתי ספר, לאחר שנודע כי בית ספר אחר הממומן על ידה נקרא על שם מחבלת שהובילה את הפיגוע בכביש החוף ב-1978. "לא נאפשר שיקשרו את שמנו לטרוריסטים", נמסר ממשרד החוץ

דלאל מוגרבי, מחבלת פלסטינית מפת"ח בפיגוע כביש החוף. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
"טרוריסטית פלסטינית". מוגרבי/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

ממשלת בלגיה עצרה את המימון לבניית שני בתי ספר בגדה המערבית אחרי שנודע כי אחד ממוסדות החינוך הזוכים לתמיכתה נקרא על שמה של מחבלת. בית הספר הממומן בידי בריסל בדרום חברון נקרא מאז 2013 על שמה של דלאל מוגרבי, שהנהיגה את החוליה שביצעה את הפיגוע בכביש החוף ב-1978.

שר החוץ של בלגיה דידייה ריינדר אמר כי מוגראבי היא "טרוריסטית פלסטינית". לדבריו, "בלגיה לא תאפשר לקשור אותה לשמותיהם של טרוריסטים בשום צורה", נמסר ממשרד החוץ בבריסל. עלות שני המיזמים נאמדת ב-3.9 מיליון דולר.

35 ישראלים ובהם 12 ילדים נרצחו ב-11 במרץ 1978 באחד הפיגועים הקשים שידעה המדינה. מחבלים של הפתח שהגיעו בסירות מלבנון, נחתו בחוף מעגן מיכאל, שם רצחו צלמת. לאחר מכן יצאו למסע הרג לאורך כביש החוף: הם השתלטו על מונית ושני אוטובוסים, כינסו את נוסעיהם לאוטובוס אחד ודהרו לתל אביב, עד שנעצרו בצומת גלילות. בקרב היריות שהתפתח, פוצצו המחבלים את האוטובוס על יושביו.

עוד בוואלה! NEWS:
מתח שיא בספרד: נשיא קטלוניה יכריז על עצמאות בנאומו?
מנסים להגיע לפשרה: החלו שיחות הפיוס בין פתח לחמאס בקהיר
טראמפ: "טילרסון קרא לי אידיוט? כנראה שנצטרך להשוות את ה-IQ שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully