וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של ארה"ב: "צפון קוריאה גנבה את תכנית המלחמה נגדה"

דובר מהצבא בקוריאה הדרומית הסביר כי ייתכן שפיונגיאנג עורכת הכנות לניסוי טילים נוסף לרגל חגיגות 72 שנה להיווסדה של מפלגת השלטון. לפי אחד המחוקקים בסיאול, האקרים מהצפון חדרו למחשבי הצבא וגנבו קבצים מסווגים - ובהם התכנית לעימות נגד המדינה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בקוריאה הדרומית נרשמה היום (שלישי) כוננות גבוהה בעקבות חגיגות 72 שנה לייסוד מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית, שבמסגרתן חוששים בדרום כי ייערך ניסוי בטילים בליסטיים. דובר מטעם הצבא הדרום קוריאני אמר כי הצבא עוקב בדריכות אחר תנועות צבא הצפון, וכי כמה תנועות של כוח אדם וציוד וזוהו בצפון המדינה – ואולי מרמזות על הכנות לניסוי נוסף בנשק. כמו כן, לפי מחוקק בקוריאה הדרומית, האקרים מפיונגיאנג הצליחו להשיג מסמכים צבאיים מסווגים ובהם את תכנית המלחמה של סיאול וארצות הברית נגד קוריאה הצפונית.

לדברי חבר הפרלמנט ממפלגת השלטון לי שול-הי, ההאקרים פרצו למרכז המידע של הצבא בחודש ספטמבר 2016. לדבריו, המסמכים שנגנבו כוללים את תכנית 5015, שהיא תכנית המלחמה המעודכנת ביותר לתרחיש אפשרי של עימות עם קוריאה הצפונית. התכניות, לפי דיווחים, כוללות הליכים מפורטים של תקיפה נגד המשטר הצפון קוריאני, מה שעורר את חמתו של השליט קים ג'ונג און.

עוד בנושא
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי
טראמפ מאיים שוב על קים: רק דבר אחד יעבוד מול קוריאה הצפונית
מנהיג צפון קוריאה: "הנשק הגרעיני שלנו - אמצעי הרתעה עוצמתי"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
לא ברור אם יופיע בפני הציבור בחגיגות 72 שנה למפלגתו. קים/רויטרס

לפי לי, 235 ג'יגה-בייט של מסמכים נגנבו ממחשבי הצבא בסיאול, אך 80% מתוכם טרם זוהו. בין היתר, טען כי הצפון הצליח לשים ידיו על מידע על מתקנים צבאיים מסווגים ועל תחנות כוח בקוריאה הדרומית, כמו גם על תכניות לחימה של יחידות שונות. משרד ההגנה בסיאול סירב להגיב לדיווחים.

פיונגיאנג ביצעה את ניסוי הטילים החמישי שלה בחגיגות יום היווסדה של מפלגת השלטון בשנה שעברה, מה שמגביר את החששות בסיאול. לא ברור אם בפיונגיאנג יערכו חגיגות רשמיות השנה או אם המנהיג קים יקיים הופעה ציבורית במסגרתן. בעת האחרונה קידמה התקשורת הממלכתית בצפון את מדיניותה של פיונגיאנג, הדוחפת לפיתוח מואץ של הכלכלה ונשק גרעיני במקביל, ובדיווחים נמסר כי כוחו של הצבא הוא "הדרך המובטחת לניצחון".

עוד באותו נושא

חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי

לכתבה המלאה
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
ניסוי השיגור שביצע הצפון בחודש שעבר/רויטרס

"עלינו לסיים את בנייתו של הכוח הגרעיני הלאומי על ידי תמיכה במדיניות הרשמית של המפלגה", נכתב באחד העיתונים המרכזיים במדינה. "עלינו לשאת בגאון את הדגל של המדיניות הזו כדי להאיץ את הניצחון הסופי באמרגדון האנטי-אמריקני".

מהפנטגון נמסר כי וושינגטון מודעת לדיווחים בתקשורת וכי אינה מתכוונת להגיב. "למרות שלא אגיב בנושאים מודיעיניים על תקריות מסוימות הקשורות בסייבר, אני יכול להבטיח שאנחנו סומכים על בטיחות התכניות המבצעיות שלנו ועל יכולתנו להתמודד עם כל איום מקוריאה הצפונית", אמר דובר הפנטגון, הקולונל רוברט מנינג.

לאחרונה נטען כי האקרים מפיונגיאנג ניסו בנוסף לגנוב סכומים גבוהים של המטבע המקוון ביטקוין מהבורסה הדרום קוריאנית, זאת כאמצעי להתגבר על הסנקציות הבינלאומיות הגוברות על הצפון. בחודש מאי הודיע משרד ההגנה של קוריאה הדרומית כי הצפון חדר לרשת של הצבא, אך לא נחשף אילו מסמכים וקבצים נגנבו באותה העת מהמערכות הצבאיות. "זהו כישלון גמור של ניהול ושל השגחה על מידע מסווג", אמר אחד מחוקרי הפורום הביטחוני בקוריאה הדרומית. "יש לנו ארגונים שאחראיים על השגחה על ביטחון סייבר שכזה, אך הם נכשלו בסיפוק משמעת צבאית נאותה".

המתיחות באזור חצי הקוריאני גבוהה זה זמן רב עקב האצת תכנית הגרעין וההתחמשות של פיונגיאנג. בחודשים האחרונים ביצעה פיונגיאנג כמה ניסויי טילים – השישי שבהם היה עוצמתי במיוחד ונעשה על אף סנקציות רבות שהוטלו בידי האו"ם. בצפון מציינים באופן תדיר חגים ומועדים מיוחדים באמצעים צבאיים, ובחודשים האחרונים ביצעה פיונגיאנג ניסויים כהתרסה נגד איומיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully