וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה: הרכבת עצרה שוב בתחנת "חיפה מזרח" המיתולוגית

9.10.2017 / 16:52

לרגל אירועי 125 שנה לרכבת ישראל, נחנך מחדש הרציף שהוקם על-ידי הצבא הבריטי בשנות ה-20 וקישר בין ישראל לבין מדינות שכנות. לרגל החגיגות, חודשה תנועת הרכבות לתחנה למשך חופשת סוכות

אחרי 40 שנה: רכבת ישראל עצרה שוב בתחנת "חיפה מזרח" המיתולוגית  9 באוקטובר. שחר איילון - דוברות רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
רכבות יעצרו ברציף במהלך חופשת סוכות. תחנת "חיפה מזרח"/מערכת וואלה! NEWS, שחר איילון - דוברות רכבת ישראל

לאחר 40 שנה שתחנת "חיפה מזרח" של רכבת ישראל לא היה פעיל, עצרה אמש (ראשון) רכבת נוסעים ברציף ההיסטורי לרגל אירועי 125 שנה לרכבת. את פניהם של אורטל חיון ואחיינה רותם, שהיו הנוסעים הראשונים לרדת ברציף, קיבל מנכ"ל "רכבת ישראל" שחר איילון. פתיחת התחנה לנסיעת רכבות נעשתה לרגל האירועים ובתום חופשת סוכות היא תיסגר שוב.

ב-26 בספטמבר 1892, לפני 125 שנה, נחנך קו יפו-ירושלים, קו הרכבת הראשון בארץ ישראל. משה מונטיפיורי הגה את רעיון הקמת הקו 50 שנה לפני כן, אך יוסף נבון, תושב ירושלים, היה מי שהצליח לבסוף לממשו. קו הרכבת החדש שינה את פניה של ירושלים כפי שעשו קווי רכבת נוספים שנבנו לאחר מכן, בהם "רכבת העמק" שנתנה בסיס להתיישבות הציונית בעמק יזרעאל ובעמק זבולון.

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה בנפאל: מתה מפצעיה המטיילת הישראלית שנפצעה באורח קשה
מזג אוויר: הגשם כבר כאן - ממטרים וסופות רעמים בצפון ובמרכז
משפחת קים מבססת את כוחה: האחות שהפכה לדמות מפתח בצפון קוריאה

אחרי 40 שנה: רכבת ישראל עצרה שוב בתחנת "חיפה מזרח" המיתולוגית  9 באוקטובר. אביב הראל, מערכת וואלה! NEWS
דרך התחנה ניתן להגיע למוזיאון הרכבת. מנכ"ל הרכבת מקבל נוסעים ברציף/מערכת וואלה! NEWS, אביב הראל

לאחר שכבשו הבריטים את ארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה, הם הקימו רשת רכבות ארצית שתמכה ואפשרה את הפיתוח החקלאי והתעשייתי. באותה התקופה הרכבות קישרו בין הארץ לבין מדינות שכנות באסיה ובאפריקה. תחנת "חיפה מזרח" שהוקמה כחלק מהרשת הארצית בשנת 1919 הפכה בשנות ה-40 לרציף מרכזי, ממנו נסעו לקהיר, עמאן, דמשק, ביירות, בגדד ואיסטנבול.

עם הקמת המדינה זינק פיתוח של רשת המסילות הלאומית שוב. למרות שאיבדה את קשריה הבינלאומיים, הרכבת הגדילה יותר ויותר את פעילותה ואפשרה את הפיתוח התעשייתי של משאבי הטבע בנגב. בשנות ה-60 עד שנות ה-80 דעכה ההשקעה ברכבת אך מסוף שנות ה-80 ועד היום ממשלת ישראל השקיעה באופן מתמשך בפיתוח הרחבת הרשת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אחרי 40 שנה: רכבת ישראל עצרה שוב בתחנת "חיפה מזרח" המיתולוגית  9 באוקטובר. שחר איילון - דוברות רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הרציף הפך בשנות ה-40 לרציף מרכזי שקישר בין ישראל למדינות השכנות. תחנת "חיפה מזרח"/מערכת וואלה! NEWS, שחר איילון - דוברות רכבת ישראל

החגיגות לציון 125 שנה לרכבת ישראל מתקיימות במוזיאון הרכבת בבנייני האבן העתיקים של הרציף במזרח העיר. במוזיאון מוצגים פריטים היסטוריים, ובהם לוחות זמנים, כרטיסי נסיעה, תמונות, בולים, דגמי רכבות וכן קטרים וקרונות עתיקים שמספרים את סיפורה של רכבת ישראל ששזורה בהיסטוריה של המדינה.

מנכ"ל הרכבת איילון אמר כי לרגל ציון 125 שנה לרכבת ראוי לחנוך את רציף המוזיאון בצורה מיוחדת יחד עם הנוסעים. "בשנה הבאה נחנוך את הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים, פרויקט הדגל של ישראל, שמקדם אותנו לדור הבא של הרכבות במדינה", הוסיף.

אירוע ציון 125 לרכבת ישראל. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
נוסעות משתעשעות עם לבוש ברוח אותה תקופה/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully