וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למוחים: בג"ץ אישר להפגין ליד בית היועמ"ש - ללא צורך ברישיון

8.10.2017 / 13:33

שופטי העליון החליטו לאפשר את קיום ההפגנות בפתח תקווה, מבלי להגביל את מספר המשתתפים: "הגיעה העת לבחון את הסרת הדרישה לקבלת רישיון מספר החוקים". אלדד יניב: "ניצחנו כי אנחנו לא מוותרים וממשיכים 47 מוצ"שים ברציפות"

תום זואילי

בג"ץ אישר היום (ראשון) להמשיך ולקיים את ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מבלי להתנות את קיומן בקבלת רישיון מהמשטרה. הרכב בראשות הנשיאה המיועדת אסתר חיות קבע כי אין להגביל את מספר המשתתפים בהפגנות, וכי על המפגינים לתת הודעה בלבד על כוונתם להגיע למקום.

העותרים התנגדו להחלטת המשטרה להתנות בקבלת רישיון את ההפגנות המתקיימות מדי מוצאי שבת בפתח תקווה, ולמנוע את קיומן בכיכר גורן בעיר.

חיות אף קראה לכנסת לשקול לשנות את החוק בנוגע לצורך ברישיון כדי להפגין. "הדרישה לקבלת רישיון לצורך קיום הפגנות אינה אלא שריד מנדטורי אשר דומה כי הגיעה העת לבחון את הסרתו מספר החוקים הישראלי", אמרה הנשיאה המיועדת. "הדרישה לרישוי כזה אינה מקובלת ואינה נהוגה במדינות המערביות שאליהן התייחסנו (בפסק הדין, א"ר)".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה בפתח תקווה סמוך לבית היועמ"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטים חיות, יורם דנציגר ועוזי פוגלמן כתבו כי "אין למצוא טעם לפגם במחאה המופנית כלפי היועץ המשפטי בעניינים הנוגעים למילוי תפקידו ותיאור מחאה זו, בין אם היא מוצדקת ובין אם לאו, כהפעלת לחץ פסול או כעבירה פלילית אין לקבל".

בהחלטה נכתב כי "יש להגביל את חופש ההפגנה רק בהתקיים הסתברות קרובה לוודאי כי ההפגנות במקום יגרמו לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי או בביטחון הציבור". לשאלה אם דרישת המשטרה עומדת בדרישה זו, ענו השופטים בשלילה.

בנוסף, דחה ההרכב את טענת המשטרה כי נושא ההפגנות הוא "מדיני-פוליטי" המצריך מתן רישיון להפגנה של למעלה מ-50 משתתפים, וקבע כי הוא פוליטי בלבד ועל כן אין להתנותו ברישיון. מנגד, נמתחה ביקורת על העותרים, שקראו להגיע להפגנה ב-19 באוגוסט, בניגוד להחלטת המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנות יימשכו. היועמ"ש אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

מהתנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג"ץ, נמסר: "זהו ניצחון אדיר לחברה האזרחית, חופש הביטוי, והציבור בישראל בכלל. פסק דין תקדימי אשר מעגן את חופש המחאה כאחת מזכויות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, ללא הבדלי דת גזע מין ודיעה פוליטית. בית המשפט הגן היום על זכותו של הציבור בישראל לומר את דברו, גם אם יש כאלו אשר דברים אלו פחות ערבים לאזנם".

מני נפתלי, ממארגני ההפגנות, מסר בתגובה: "כל הכבוד לשופטי בג"צ, הגענו לכיכר מבלי לדעת מה קורה, מברכים על ההחלטה. מתכוונים להמשיך להפגין בכל הכוח, לקראת ההפגנה שריינו כבר שישה אוטובוסים מכל רחבי הארץ, שיגיעו לכיכר גורן לסייע לנו במחאה החשובה".

אלדד יניב, ממובילי המחאה, מסר בתגובה: "ניצחנו בבג"צ ניצחון גדול כי אנחנו לא מוותרים וממשיכים 47 מוצאי שבת ברציפות. בגשם ובשמש. נגד המושחתים והמטייחים. כשעצרו אותנו בכלא הדרים וכשמשטרה שברה ידיים וגידרה אותנו בכלוב. אחרי החגים נמשיך להפגין גם מול בנט-שקד וכחלון ששותקים כמו דגים כשביבי טובע בארבע חקירות שחיתות. נמשיך ונתמיד ולא נוותר עד שיידלק מחדש אור גדול על ישראל האהובה שלנו".

צדוק בן משה, חבר מועצת עיריית פתח תקווה ויו"ר ועדת שכונת כפר גנים ג', מסר: "כל החלטה שמכשירה עבירה על החוק היא החלטה גרועה. זו יריקה בפרצוף של מאות ואלפי תושבים שרצו להפגין ונזקקו לרישיון. היו כאן הפגנות מאורגנות ומסודרות, לא הביאו גנרטורים, עד עכשיו היה סביר מאוד, חושש שהחל מהיום שרקו את שריקת הפתחה להתלעמות נגד השכונה, לעשות מה שבא להם, איך שבא להם וזה פשוט מדאיג - התפרעות אחת גדולה, פס על החוק, מקווה שהיה מספיק אחראים שלא יהפכו את זה למלחמה בין ימין לשמאל וישתדלו לא לפגוע בביטחון ובשקט של התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully