וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חישובים מדויקים להגברת הקטל: הפתק שהותיר הרוצח מלאס וגאס

הפתק אותר על ידי השוטרים בסמוך לעמדת הירי של סטיבן פאדוק, שטבח ב-58 איש, ובו פורטו הדרכים למקסום הירי. עם זאת, לא אותר שם מניע כלשהו, והרשויות עדיין אובדות עצות לגבי המניע. לפי אחד הדיווחים, ייתכן שהוא סבל ממחלה נפשית קשה שלא אובחנה

עריכה: שניר דבוש

הפתק שנמצא בסוויטת המלון בלאס וגאס, שממנה טבח סטיבן פאדוק ב-58 איש, הכיל חישובים של זוויות שעליו לכוון אליהן כדי להגביר את הדיוק שלו ואת מספר ההרוגים - כך דיווחה הלילה (ראשון) רשת CBS.

הפתק נמצא על ידי השוטרים שהסתערו על החדר בקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי" ביום שני, אחרי שפאדוק שם קץ לחייו. במסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית נפצעו עוד כ-500 איש. המשטרה טרם הצליחה לגלות מה היה המניע של פאדוק, בן 64.

בשלב זה, נשלל כל קשר של פאדוק לארגון טרור בינלאומי, חרף קבלת האחריות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). ברשת ABC צוטטו גורמים ברשויות אכיפת החוק שאמרו כי ייתכן שפאדוק סבל ממחלה נפשית קשה, שלא אובחנה.

לקריאה נוספת בנושא
בילה שעות בקזינו ו"התלבש כמו היפי": פרטים חדשים על היורה מווגאס
איגוד הרובאים האמריקני: להגביל מכירת המתקן שמאפשר ירי אוטומטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהרובים שנמצאו בחדר של פאדוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחדר, שהשקיף על פטיבל קאנטרי שמשך אליו כ-22 אלף צופים, אותרו 23 כלי נשק ותחמושת. פאדוק השתמש ב"באמפ-סטוק", מכשיר המאפשר להשתמש ברובים חצי-אוטומטיים כמו רובים אוטומטיים מלאים, שמכירתם אסורה בארצות הברית.

בעקבות הטבח, הקונגרס שוקל להגביל את מכירת אותם אביזרים, שרכישתם חוקית. גם איגוד הרובאי הלאומי (NRA), לובי הנשק העוצמתי, הביע תמיכה בהגבלות - אולם הוא קורא לעשות זאת דרך תקנות פדרליות ולא דרך חקיקה. הוא אף דורש במקביל להקל על רכישת משתיקי קול וכן לאפשר לשאת כלי נשק מוסתרים גם במדינות שחוקיהן אוסרים על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטוס האייר פורס 1 חולף סמוך למלון בלאס וגאס שבו אירע הטבח, אוקטובר 2017. רויטרס
מטוס האייר פורס 1 של טראמפ חולף ליד המלון שממנו בוצע הטבח/רויטרס

אמנם המניע טרם התבהר, אך הרשויות קרובות להשלים את הפאזל של השתלשלות האירוע. לפי הרשויות, מאבטח המלון שהפריע למסע הירי של פאדוק הגיע לחדר בעקבות אזעקה שהופעלה בחדר סמוך בסוויטה. המאבטח, חסוס קמפוס, נורה ברגלו על ידי פאדוק בזמן שבדק את מקור האזעקה - ולאחר מכן חדל הטבח.

הרשויות בטוחות גם כי לא היה יורה נוסף בחדרו של פאדוק, אולם מנסות לקבוע אם מישהו נוסף ידע על תכניותיו. עורך דינה של מרילו דנלי, בת זוגו של פאדוק, אמר כי היא משתפת פעולה עם הרשויות. היא הכחישה כי ידעה משהו לגבי מזימתו.

במשטרה עדיין לא יודעים מה תכנן פאדוק לעשות בעשרות הקילוגמרים של חומרי נפץ שנמצאו במכוניתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully