וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה תומכי דאעש נעצרו: "תכננו את ה-11 בספטמבר הבא בניו יורק"

7.10.2017 / 11:15

על פי כתב האישום, מזימתם של המחבלים נחשפה בעזרת סוכן חשאי שהביע תמיכה במעשיהם. העצורים הם אזרחי קנדה, פקיסטן והפיליפינים שרכשו ציוד לבניית מטעני חבלה שאותם ביקשו להטמין בטיימס סקוור הפופולרית ולבצע פיגוע ירי בהופעה

מכונית שדרסה הולכי רגל בטיימס סקוור בניו יורק, 18 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
אירוע הדריסה ב"טיימס סקוור" שבו נהרגה אישה אחת בחודש מאי/צילום מסך, טוויטר

שלושה בני אדם נעצרו בניו יורק מאז חודש מאי, בחשד שתכננו לבצע פיגוע בעיר מטעם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). המתקפות שתוכננו להתבצע בשנת 2016 כוונו להתבצע בטיימס סקוור, המרכז התיירותי המפורסם של העיר, וכן ברכבת התחתית – כך לפי משרד התובע הכללי במנהטן. אחד מהחשודים שנעצרו הוא אזרח קנדי בן 19 בשם עבדולרחמאן אל-בנסאווי, שנעצר בניו-ג'רזי והודה באישומים נגדו. עצור נוסף הוא טלהא הרון, אזרח ארצות הברית בן 19 שנעצר בפקיסטן, וכן ראסל סליק, אזרח פילפיני בן 37 שנעצר במדינתו במהלך שנת 2016.

התובע הכללי מסר כי במשרדו מצפים ששני החשודים שנעתרו מחוץ לארצות הרית יוסגרו בקרוב ויועמדו לדין שם באשמת קשירת קשר לפעילות טרור ותמיכה בארגון טרור. אם יורשעו השלושה, הם צפויים לשאת עונש מאסר עולם. התביעה מסרה כי אל-בנסאווי רכש חומרים להכנת פצצות ושכר מחסן בעיר שם החביא את חומרי הנפץ. הרון תכנן להגיע לארצות הברית כדי לסייע בביצוע הפיגועים, ואילו סליק מימן את הפעולה. השלושה תכננו את ביצוע הפעולה במהלך חודש הרמדאן בשנה שעברה.

המזימה נחשפה כשאל-בנסאווי שיתף סוכן סמוי שהזדהה כתומך דאעש בתוכנותיו. הקנדי בן ה-19 אמר לסוכן כי הוא רוצה לבצע פיגוע שיהיה ה"11 בספטמבר החדש". עוד אמר כי הוא יטמין את מטען החבלה ב"טיים סקוור שמנווה נקודה מושלמת לפעולה", וכי יבצע אירוע ירי במהלך הופעת מוסיקה.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס מבהיר: "לא נניח את נשקנו עד לשחרור המולדת - גם עבור פיוס"
אחרי שגבה הרוגים במרכז אמריקה: הוריקן "נייט" בדרכו לארה"ב
בילה שעות בקזינו ו"התלבש כמו היפי": פרטים חדשים על היורה מווגאס

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully