וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מבהיר: "לא נניח את נשקנו עד לשחרור המולדת - גם עבור פיוס"

חרף דרישת אבו מאזן לפירוז הזרוע הצבאית של הארגון והניסיון המצרי לדרוש להמתין לסוף המו"מ כדי לדון בחימוש חמאס, הבהירו בארגון כי "דרך ההתנגדות הוכיחה את עצמה ודרך ההסדר עם ישראל לא הביאה שום תוצאות". בתוך כך, שורת בכירי דאעש ברצועה נעצרו

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בכירי ארגון חמאס אמרו ביממה האחרונה כי הוא לא יניח את נשקו, גם לא למען פיוס עם פתח. "נושא הנשק קשור באויב הציוני, ונוותר עליו רק אחרי שחרור המולדת", אמר אתמול דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, בריאיון לביטאון הארגון א-ריסאלה. הדברים מגיעים לאחר שמצרים הבהירה לרשות הפלסטינית כי פירוז הרצועה מנשק ותפקידה של הזרוע הצבאית של חמאס במסגרת פיוס, ידון רק לאחר הסדר עם ישראל.

בכיר חמאס אסמעיל רדואן, הוסיף בראיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, כי "דרך ההתנגדות הוכיחה את עצמה ודרך ההסדר עם ישראל לא הביאה שום תוצאות". לדבריו, "בחירותו של סאלח אל-עארורי לסגן של הניה היא טבעית ובמסגרת הדימוקרטית של הארגון. משלה את עצמו כל מי שחושב שחמאס תוותר על ההתנגדות".

אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
הזרוע הצבאית של חמאס/צילום מסך, טוויטר

לפי הדיווח ביום רביעי, שר המודיעין של מצרים חאלד פוזי הודיע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא ניתן לערוך כל דיון על פירוז חמאס ברצועת עזה לפני שיסתיימו הדיונים על כל נושאי הסכם הפיוס, קיום בחירות ומציאת פתרון מדיני עם ישראל. על פי הדיווח, פוזי אמר לאבו מאזן כי משלחת פתח בראשות הבכיר עזאם אל-אחמד חתמה לפני כשלושה שבועות על הבנות ראשוניות בקהיר, ולפיהן הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, היא נושא שהצדדים לא ידונו בו לפני הסדר מדיני עם ישראל. עוד דווח כי מצרים הפעילה לחצים על הרשות בניסיון להציל את המו"מ בצל הצהרותיו של אבו מאזן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
"על חמאס להתחייב לדרכו של אש"ף". אבו מאזן/רויטרס

יממה לפני כן, אמר אבו מאזן בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי, כי הסנקציות יוסרו מעל הרצועה רק לאחר שפתח תקבל את השליטה עליה. "לא נקבל בשום אופן יישות דמויית חיזבאללה בעזה, ולא נרשה לשום מדינה להתערב בענייני הפלסטינים מלבד מצרים", אמר אתמול.

"היו ויהיו מחלוקות עם חמאס, כי היא עדיין תנועה אסלאמית. כאשר הם יצטרפו לארגון אש"ף עליהם להתחייב לדרך של הארגון", אמר אבו מאזן לערוץ המצרי. "הרשות תסיר את הסנקציות על חמאס רק לאחר שממשלתו תקבל את האחריות והסמכויות המלאות ברצועה". על ישראל, אמר אבו מאזן כי "עומדת מולנו ממשלה ימנית והיא שולטת במדיניות כעת. ממשלה זו אינה רוצה שלום ואינה מכירה בקיום העם הפלסטיני".

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"על ממשלת הפיוס להכיר בישראל". גרינבלט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתחילת השבוע אמר השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט כי ארצות הברית מברכת על המאמצים ליצירת התנאים לקראת העברת כמה מהסמכויות השלטוניות בעזה לידי הרשות הפלסטינית, אך רמז כי לכך שחמאס לא יוכל לשמש חלק בממשלת הפיוס אם לא יסכים לפירוז הרצועה ולהכרה במדינת ישראל.

"ארצות הברית מדגישה כי על הממשלה הפלסטינית להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש להימנעות מאלימות, הכרה במדינת ישראל, קבלה של הסכמים קודמים בין הצדדים והסכמה למו"מ", אמר גרינבלט, תוך התייחסות לתנאים המוקדמים כפי שהוגדרו על ידי הקוורטט.

בתוך כך, ברקע המעורבות המצרית הגבוהה בהסכם הפיוס ובתפקודו של חמאס ברצועה, עצרו מנגנוני הביטחון הלילה שורה של בכירי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברצועת עזה, ובראשם את מנהיג הארגון ברצועה נור עיסא. כמו כן, נעצרו מוהנד אבו שרח, טלעת אבו ג'יזר וחוסני אל-חילה. הבכירים נעצרו בעיר רפיח, בביתו של האחרון, במהלכה של ישיבה. עם מעצרם התגלו במבנה כלי נשק רבים.

עצורי דאעש ברצועת עזה 7.10.17. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
בכירי דאעש שנעצרו ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully