וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בקנדה: נחנכה אנדרטה לאומית לשואה - ללא אזכור ליהודים

ראש הממשלה טרודו השתתף בטקס החגיגי בבירה אוטווה, אך באתר הזיכרון הלאומי הראשון במדינה כלל לא ציינו את היהודים או את האנטישמיות. בעקבות הסערה, הוסר לוח הזיכרון שיוחלף בחדש

חניכת האנדרטה

קנדה חשפה בתחילת השבוע את האנדרטה הלאומית הראשונה לזכר השואה בטקס חגיגי, אך הממשלה ספגה ביקורות ומבוכה רבות אחרי שהתברר כי אין בה אזכור כלל ליהודים או לאנטישמיות.

אתר הזיכרון, שהוקם בבירה אוטווה בעלות של 8.9 מיליון דולר, מורכב משישה משולשי בטון, היוצרים יחד מגן דוד המחולקת לסמטאות. ראש הממשלה ג'סטין טרודו אף נאם בפני קהל שבו היו גם ניצולי שואה, אך בשלט באנדרטה היה רק כתוב: לזכרם של מיליוני הגברים, הנשים והילדים שנרצחו בזמן השואה".

יריביו הפוליטיים של טרודו מיהרו לנצל את המבוכה כדי לתקוף אותו. "אם אתה רוצה למגר את השנאה כלפי היהודים, חשוב לספר את ההיסטוריה בצורה נכונה", אמר דייוויד סוויט, מהמפלגה השמרנית.

בעקבות הסערה, הודיעה הממשלה כי השלט הוסר ויוחלף באחד חדש. "הוא יכלול התייחסות לאימה שחווה העם היהודי", אמר שרת המורשת מלאני ג'ולי.

זאת לא הפעם הראשונה שבה טרודו נופל בלשונו בנושא. בהודעה שמסר בשנה שעברה לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, הוא לא הזכיר את רצח היהודים ואת האנטישמיות שלוותה לו.

עוד ידיעות מהעולם
בילה שעות בקזינו ו"התלבש כמו היפי": פרטים חדשים על היורה מווגאס
ארה"ב: הממשל יאפשר למעסיקים לא לספק אמצעי מניעה לנשים מטעמי דת

ראש ממשלת קנדה טרודו באנדרטת השואה בברלין, פברואר 2017. AP
לא פעם הראשונה שהוא נופל בלשונו. טרודו באנדרטת השואה בברלין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully