וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הרובאים האמריקני: להגביל מכירת המתקן שמאפשר ירי אוטומטי

6.10.2017 / 15:56

ה-NRA, הידוע בהתנגדותו לכל פגיעה ברכישת כלי נשק, אמר כי הוא תומך בצמצום רכישת ה"באמפק-סטוק", המאפשר לדמות ירי ברובה אוטומטי - כפי שעשה הרוצח מלאס וגאס. ואולם, הוא קורא לבצע זאת דרך תקנות פדרליות ולא בחקיקה, לצד הקלות אחרות בתחום

צילום רויטרס, עריכה: טל רזניק

איגוד הרובאים הלאומי בארצות הברית (NRA) הביע אתמול (חמישי) נכונות להטיל מגבלות על אביזר המאפשר לרובים להפוך לאוטומטיים, כפי שעשה הרוצח מלאס וגאס, שטבח ב-58 בני אדם באמצעות כלי נשק רבים שרכש ושיפר את יכולותיהם. עם זאת, הלובי העוצמתי קרא לעשות זאת דרך תקנות פדרליות ולא דרך חקיקה וכן דרש עוד הקלות בסוגיות אחרות בתחום מכירת כלי נשק ואחזקתם.

המשטרה בלאס וגאס אמרה כי הרוצח סטיבן פאדוק, שהיה מצויד ב-12 כלי נשק, הרכיב עליהם "באמפ-סטוק", שמאפשר לרובים חצי אוטומטיים לפעול בדומה לרובים אוטומטיים מלאים, שרכישתם אסורה בארצות הברית.

לפי הרשויות, יכולתו לירות מאות כדורים בדקה במשך כעשר דקות מחלון הסוויטה שלו בקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי" הייתה גורם משמעותי במניין ההרוגים הגובה. פאדוק, בן 64, התאבד בטרם השוטרים פרצו לחדרו. המניע למסע הרצח קטלני בתולדות ארצות הברית עדיין לא ידוע,

על אף שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לכך. הרשויות לא מצאו עד כה קשר של פאדוק, שהתגורר בעיירת גמלאים בנבאדה, אל ארגוני טרור.

הנשק בו השתמש ביורה ממלון המנדליי ביי באירוע הירי בלאס וגאס אמש, 3 באוקטובר 2017. משטרת לאס וגאס, מערכת וואלה! NEWS
אחד הרובים ששימשו את הרוצח מלאס וגאס/מערכת וואלה! NEWS, משטרת לאס וגאס

ה-NRA, שידוע בהתנגדותו להטיל מגבלות כלשהן על רכישת כלי נשק, גם לאחר מעשי טבח גדולים אחרים בשנים האחרונות, אמר אתמול כי יש להגביל את האפשרות לרכישת אותו מתקן מיוחד, אם כי עליו להישאר חוקי.

יש הרואים בתמיכתו בהגבלה מהלך פוליטי מחושב - ה-NRA קרא לעשות זאת דרך תקנות של הסוכנות לפיקוח על טבק, אלכוהול ונשק, ולא דרך הקונגרס, מחשש שכל חקיקה בנושא עלולה לפתוח פתח להגבלות מרחיקות לכת יותר.

כמו כן, בהצהרה שמסר הוא קרא באותה נשימה להעביר את החוקים שיאפשרו לשאת כלי נשק מוסתרים בכל ארצות הברית, גם במדינות שאוסרות על כך, וכן להקל על רכישת משתיקי קול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטיבן פאדוק, היורה בלאס וגאס. CNN, צילום מסך
אגר עשרות כלי נשק. סטיבן פאדוק/צילום מסך, CNN

גם בכירים רפובליקנים בקונגרס, שלרוב מתנגדים לכל מגבלה שעלולה לפגוע בעיניהם בתיקון השני לחוקה מפאת לחצי ה-NRA, הביעו תמיכה בהטלת תקנות חדשות על מכירת ה-באמפק-סטוק. "זה בבירור משהו שעלינו לבחון מקרוב", אמר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין.

הדמוקרטים, מנגד, קוראים לחקיקה חדשה בנושא, אם כי למהלך משמעותי יותר אין הרבה סיכויים לעבור בקונגרס הנשלט על ידי הרפובליקנים ותחת ממשלו של דונלד טראמפ, שנתמך בידי ה-NRA במהלך הבחירות. הנשיא הביע נכונות לצמצם את זמינות המתקן המסוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully