וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אלקנה שנרצח בכפר קאסם הובא למנוחות: "כל מהותו הייתה שמחה"

6.10.2017 / 15:15

ראובן שמרלינג בן ה-70, שגופתו נמצאה עם סמני אלימות במחסן בעיר, נטמן בבית העלמין בהתנחלות שבה התגורר. הרקע לרצח עדיין לא ברור, והמשטרה חוקרת אפשרות שמדובר בפיגוע: "נפל על קידוש השם"

עריכה: אביעד בללי צילום: TPS

מאות בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את ראובן שמרלינג, תושב ההתנחלות אלקנה שנרצח ביום רביעי בכפר קאסם. שמרלינג, בן 70, נמצא עם סימני אלימות במחסן בעיר, והמשטרה מסרה כי נבדק גם חשד שמדובר באירוע לאומני. הוא ייקבר בבית העלמין בהתנחלות שבה התגורר.

הרב מאיר יהודה שטרן, רב היישוב אלקנה ספד לשמרלינג ואמר כי הוא "נפל על קידוש השם". לדבריו, "בחול המועד לא מספידים אפילו תלמיד חכם. כאן נישא דברי פרידה מחבר שכל מהותו הייתה שמחה". בנות משפחתו של שמרלינג הגיעו להלווייה כשהו לובשות חולצות ועליהן המספר 70 - שהוכנו ליום הולדתו שהיה אמור להתקיים למחרת הירצחו.

הרב שטרן אמר עוד כי "הרצח הנתעב בידי בני עוולה שאין אלוהים בליבם הוא ניסיון נוסף לנתק ולפגוע בקשר שלנו עם התורה ועם ישראל".

לקריאה נוספת בנושא:
בכפר קאסם מתנערים מהאשמות לטרור: "לא כל רצח יהודי הוא פיגוע"
חשד לפיגוע: גופת בן 70 מאלקנה נמצאה חבולה בכפר קאסם

הלווייתו של תושב אלקנה ראובן שמרלינג שנרצח על פי החשד בכפר קאסם, 6 באוקטובר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה!
מסע ההלוויה של שמרלינג, היום/מערכת וואלה!, אמרי סדן

"סבא, זה לא נתפס", פנתה אל שמרלינג הדר, אחת מנכדותיו, בהספדה. "אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו".

"העיניים שלך ילוו אותנו בכל שלב שנעבור בחיים", המשיכה. "בנסיעות לים, השירים שהמצאת, באוכל, בביחד שלך ושל סבתא. אני אוהבת לתאר אנשים לפי העיניים שלהם. את שלך אי אפשר לתאר חוץ מזה שהן הכי יפות בעולם. נתת לכל אחד את התחושה שהוא הכי טוב בעולם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרקע לרצח עדיין לא ידוע. שמרלינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עידית, בתו של שמרלינג, הזמינה את הנוכחים במקום להצטרף לשירת תפילה מתוך הקלטת קטע חזנות שלו שהושמע בבית הלוויות. "הכול היה מוכן ליום ההולדת שלך. הכנו שיר ומצגת, חולצות - אבל חתן השמחה לא נמצא. לא הספקנו להיפרד ולומר לך כל כך הרבה דברים חשובים", אמרה. "תודה על אהבה ענקית, על חיוך קורן, על שמחת החיים, על זמירות השבת, כל העזרה במהלך השנים, תודה על היותך סבא כל כך משמעותי לנכדים, על אהבת האדם. תודה על התחושה שאתה מיליונר, על השנים שלנו ביחד. רק יומיים חלפו ואתה כל כך חסר. חמול עלינו ועל טפינו ונקום נקמת דם עבדך השפוך".

אחיה , שי, אמר כי "כולם יודעים" איזה איש חסד היה שמרלינג. "כמה תמים היית בחיים שלך. האמנת לכל אדם, גם כשהוא רימה אותך. לא הבנתי איך זה אפשרי. אמרת שמה שצריך לקרות יקרה", אמר. "איזה חסיד היית. אמרת בתפילה: 'בראש השנה ייכתבון וביום הכיפורים ייחתמון. מי יחיה ומי ימות. מי בחרב ומי בחיה. מי בחניקה ומי בסקילה'. אבא, מי חלם שחיה עם חרב תהרוג ותסקול אותך".

"אליך התקשרתי כשיש בעיה", המשיך הבן בהספדו. "בלי שיפוטיות ורק עם רצון לעזור מבלי לקבל דבר בתמורה. כולנו מצטערים אם פגענו בך, או זלזלנו. אני מודה לך על השנים הנפלאות שהיית איתנו. כשבישרתי לילדים את הבשורה הנוראית הם שאלו 'מי יהיה עכשיו עם סבתא?'. היינו צריכים להיות עכשיו בחגיגות ה-70 שלך, וכמו שכתבנו על החולצות שהכנו לך 'שתישאר צעיר לנצח'. אלוהים, אנא שמור על אבא ותן כוח לאמא ולכל המשפחה".

החולצה שבני משפחתו הכינו ליום הולדתו של ראובן שמרלינג, 4 באוקטובר 2017. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
חולצות שהכינו בני משפחתו של שמרלינג ליום הולדתו ה-70/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) נשא אף הוא דברים בהלווייה ואמר כי הכיר את שמרלינג כאיש חסד טוב לב ואהב אותו. "בעבר יהודים יכלו רק להתפלל לנקמה", אמר. "כיום, אנחנו פונים מכאן בקריאה לממלכתנו (למדינה, א"ס). לא יכול להיות שבמרכז של המדינה שלנו דם יהודי יהיה הפקר. אנחנו פונים לכוחות הביטחון: עד כאן. לא יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו כי "אנחנו נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה". הוא לא פירט מעבר לכך, אך תושבים בכפר קאסם דחו את האפשרות שמדובר בפיגוע.

"כל איש עסקים שנכנס לכפר קאסם הופך להיות חלק ממנה ולכן הרצח המתועב הזה הוא אבידה גדולה עבורנו", אמר אתמול לוואלה! NEWS עאדל באדיר, ראש עיריית כפר קאסם. "החקירה בראשיתה, ואנו ממתינים כמו כולם לתוצאותיה, אם כי נראה שמדובר בסכסוך כספי שיכול לקרות בכל מקום, ועל פניו החשודים אינם תושבי המקום. אנחנו מקווים שהמשטרה תסיים את החקירה כמה שיותר מהר והרשויות בכדי למצות את הדין עם הפושעים".

(עדכון ראשון: 13:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully