וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר עם קטאר: ארה"ב משהה תרגילים צבאיים עם מדינות המפרץ

6.10.2017 / 9:25

הפיקוד המרכזי בצבא לא פירט על ההחלטה, אך זו מגיעה בשל החשש בוושינגטון מהשלכות המצור על דוחא על מאבקה בטרור באזור. לארה"ב יש שורת בסיסים אסטרטגיים במדינות המפרץ, החיוניים למאבק בדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

צבא ארצות הברית עצר חלק מהאימונים הצבאיים שלו עם מדינות המפרץ בשל המשבר הדיפלומטי המתמשך עם קטאר, זאת במטרה להפעיל לחץ שיוביל לפתרון המחלוקות - כך מסרו היום (שישי) גורמים רשמיים בצבא. בדוחא לא הגיבו לכך, ובקרב המדינות המחרימות לא אישרו כי אכן ישנה האטה בהיקף הפעילות.

הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית אמנם לא פירט מעבר לכך, אך הודעתו מצביעה על החשש בוושינגטון מפני המשבר במפרץ, שם שוכן בסיס של הצי החמישי ובסיסים מרכזיים אחרים החיוניים למאבק בדאעש בסוריה ובעיראק, וכן למלחמה באפגניסטן.

המשבר עם קטאר החל ב-5 ביוני, כשערב הסעודית, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות החלו בחרם כלכלי וסגרו את מעבר הגבול היבשתי והנתיבים היבשתיים והאוויריים של הנסיכות הקטנה והעשירה. ארבע המדינות מאשימות את קטאר בתמיכה בטרור ובקשרים קרובים עם איראן. קטאר דוחה את ההאשמות ולפיהן היא מממנת ארגונים קיצוניים.

לקריאה נוספת:
דיווח: "סעודיה תכננה פעולה צבאית נגד קטאר - אך טראמפ עצר זאת"
"כלבים מצורעים; תומכי טרור": המשבר במפרץ גלש לליגה הערבית
מנהיגי סעודיה וקטאר שוחחו על המשבר - אך זה רק החריף

מפציץ אמריקני מדגם B-52 בבסיס אל-עדיד, קטאר, אפריל 2016. רויטרס
מפציץ אמריקני מדגם B-52 בבסיס אל-עדיד, קטאר, אפריל 2016/רויטרס

בתחילה, גורמי צבא אמריקניים טענו כי לסכסוך אין השפעה על הפעילות באזור. בקטאר שוכן בסיס אל-עדיד, המטה הקדמי של הפיקוד המרכזי בצבא, האחראי על פעילות הקואליציה הבינלאומית ועל התקשורת עם צבא רוסיה בשמי סוריה.

עם זאת, עם התמשכות המשבר, שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס ביקר בדוחא כדי להביע את תמיכתו וממשלו של דונלד טראמפ אישר מכירת מטוסי קרב מדגם F-15 בשווי של 12 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully