וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבר הדוח הרגיש על טראמפ נפגש עם חוקרי הקשר עם רוסיה"

6.10.2017 / 8:25

ב-CNN דווח כי כריסטופר סטיל, שהדוח שחיבר ייחס לנשיא ארה"ב מפגשים עם נערות ליווי במוסקבה בטרם כהונתו, נפגש עם צוותו של התובע המיוחד מולר. יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט פנה אף הוא לסטיל אך לא זכה למענה

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

(ריאיון ב-CNN עם עורכת הדין מרוסיה שנפגשה עם בנו של טראמפ)

הסוכן הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל שחיבר דוח ובו מידע על מפגשים לכאורה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נערות ליווי במהלך ביקוריו ברוסיה בטרם החל את הפרק הפוליטי בחייו נפגש לאחרונה עם החוקרים האמונים על חקירת הקשרים בין ממשל טראמפ לבין רוסיה – כך דיווחה הלילה (שישי) רשת CNN. דוברו של התובע המיוחד רוברט מולר סירב להגיב לדיווח, שהסתמך על מכור המקורב לחקירה. המקור לא סיפק פרטים על אודות מועד ומיקום הפגישה בין סטיל לבין החוקרים.

טראמפ עצמו הכחיש את המידע שהתפרסם מתוך הדוח וכינה אותו "חדשות מזויפות" וכך גם תומכיו. אולם, שני מקורות המעורים בפרטי החקירה שמוביל מולר מסרו אמש כי החוקרים עדיין בוחנים את המידע שהכיל הדוח; וכך גם ועדת המודיעין של הסנאט. רוסיה הכחישה כמה פעמים בעבר כי פעלה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית שנערכו בשנה שעברה.

עוד בוואלה! NEWS:
רג'וב: "נתניהו מפספס הזדמנות היסטורית להסכם עם העולם הערבי"
דיווח: טראמפ לא יאשרר ההסכם עם איראן; "תשמעו על כך בקרוב"
בכפר קאסם מתנערים מהאשמות לטרור: "לא כל רצח יהודי הוא פיגוע"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין בפגישתם ביולי האחרון/AP

יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט ריצ'רד בר אמר שלשום כי אנשי הוועדה ניסו כמה פעמים ליצור קשר עם סטיל על מנת להיפגש עמו. לדבריו, פניות אלה לא זכו למענה מצדו של איש סוכנות הביון הבריטית לשעבר. "הוועדה אינה באמת יכולה לקבוע את מידת מהימנותו של הדוח מבלי לעמוד על טיבם של דברים כמו מקורותיו העיקריים והמשניים וכן האדם ששילם עבור הפקתו", אמר בר.

סטיל נפגש בטרם הבחירות עם אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) ודן עמם בממצאים על אודות הקשר בין טראמפ לרוסיה. אתר "באזפיד" פרסם בחודש ינואר האחרון, שבועות ספורים לפני כניסתו של טראמפ לבית הלבן, עותק מן הדוח. זאת, כשכמה כלי תקשורת אחרים – בהם סוכנות הידיעות "רויטרס" קיבלו מידע על אודות הדוח אך בחרו שלא לפרסם את תוכנו בנימוק שלא ניתן לאמת את פרטיו.

עוד באותו נושא

דיווח: סוכן בריטי אחראי לדוח על מידע רגיש שיש לרוסיה על טראמפ

לכתבה המלאה
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
סירב להגיב לדיווח של CNN. התובע המיוחד מולר/GettyImages

את הדוח, שבו נטען בין היתר כי טראמפ נפגש במהלך ביקור במוסקבה עם נערות ליווי במלון "ריץ קרלטון" בעיר, חיבר סטיל לאחר שזכה למימון מצד אחד מיריביו של טראמפ בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. אולם, לאחר שזה זכה בחודש יולי במועמדות לנשיאות מטעם המפלגה עברו אנשי הקמפיין של הילרי קלינטון לתמוך בסוכן ה-MI6 לשעבר.

טראמפ עצמו תקף את "באזפיד" בשל פרסום הדוח וכינה את האתר "ערימת זבל כושלת". הוא אף השתמש בפלטפורמה החביבה עליו להעברת מסרים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "סוכנויות המודיעין לא היו צריכות לאפשר לחדשות המזויפות 'לדלוף' לציבור". וכי "זהו מהלך אחרון נגדי. איפה אנחנו חיים, בגרמניה הנאצית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully