וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעולים והפרעה מהקהל: נאום הבלהות של מיי שמסכן את שלטונה

ראשת ממשלת בריטניה הובכה במהלך הדברים שנשאה בוועידת המפלגה, כשלא הפסיקה להשתעל וקיבלה מכתב מפוברק מקומיקאי. למרות שבכיר לשעבר במפלגה קרא לה להתפטר, הצהירה מיי: "אשאר בהנהגה כדי לספק יציבות"

רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נתונה ללחצים להתפטר מתפקידה, אחרי נאום רצוף מבוכות ותקלות שנשאה בכינוס של המפלגה השמרנית. למרות זאת, מיי אמרה היום (שישי) כי היא צפויה להישאר בהנהגה כדי לספק יציבות. באחד הנאומים הביזאריים מצד פוליטיקאי בריטי זה תקופה ארוכה, דבריה של מיי ביום רביעי הופרעו על ידי בדרן שהגיש לה מכתב התפטרות מזויף, שיעולים חוזרים ונשנים ואף נפילה של אותיות משלטים שהוצבו מאחוריה.

סמכותה של מיי נשחקה כבר בעקבות כישלונה החרוץ בבחירות ביוני, אז איבדה את הרוב בפרלמנט, ימים ספורים לפני תחילת השיחות הרשמיות על עזיבת האיחוד האירופי.

שרת הפנים אמבר ראד יצאה להגנתה של מיי, וכתבה במאמר דעה בעיתון הטלגרף: "היא תישאר ראש הממשלה ותשלים את העבודה". סגנה של מיי, דמיאן גרין, אמר גם הוא כי מנהיגת המפלגה השמרנית צריכה להמשיך בתפקידה.

ראשת ממשלת בריטניה מיי בוועידת המפלגה, 4 באוקטובר 2017. רויטרס
נשאה נאום ביזארי. מיי בוועידת המפלגה, רביעי/רויטרס

ואולם, התיגר על שלטונה הגיע מכיוונו של גרנאט שפס, לשעבר יו"ר המפלגה השמרנית. "אני חושב שהיא צריכה להכריז על פריימריז חדשים", אמר בריאיון לרדיו של BBC. "הכתובת על הקיר", אמר שפס, ששימש בתפקיד בין 2012 ל-2015, בעקבות התוצאות הגרועות בבחירות, חוסר יכולתה לאחד את הממשלה שלה והתפקוד שלה בוועידת המפלגה.

עוד אמר כי לפחות 30 מחוקקים משורות המפלגה תומכים בהפלת מיי, כולל חמישה שרים לשעבר. לדבריו, לא ברור אם ייאספו די קולות כדי להדיח את ראשת הממשלה וכי התכנית נרקמה עוד לפני ועידת המפלגה.

בהתאם לחוקי המפלגה השמרנית, כדי להתחיל בהליך הדחה, 48 מחוקקים נדרשים לכתוב ליו"ר ועדה מפלגתית האמונה על כך.


(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully