וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיאולוגים בטורקיה: מצאנו את שרידי גופתו של סנטה קלאוס

רשות העתיקות באנטליה דיווחה כי נמצא מקדש עתיק מתחת לכנסיה בדרום טורקיה, ובה שרידי גופתו של ניקולס הקדוש - שעליו מבוססת הדמות הקשורה בחג המולד. עד כה היה מקובל לחשוב כי עצמותיו נגנבו והועברו לאיטליה

ניקולס הקדוש, שעליו מבוססת אגדת סנטה קלאוס. אימג'בנק, GettyImages, GettyImages
פסיפס בדמותו של ניקולס הקדוש/GettyImages, אימג'בנק, GettyImages

ארכיאולוגים בטורקיה מאמינים כי מצאו את שרידי גופתו של ניקולס הקדוש, האדם שעליו מבוססת אגדת סנטה קלאוס, מתחת לכנסיה בעיר הולדתו בדרום טורקיה. בהודעה שמסר אתמול (חמישי) ראש רשות העתיקות של אנטליה, נאמר כי החוקרים גילו לאחרונה מקדש ובו עצמותיו של ניקולס הקדוש, בן המאה הרביעית לספירה.

ניקולס הקדוש כיהן כבישוף בעיר שבה נמצאת היום דמרה, סמוך לאנטליה. הוא נקבר באזור שבעבר היה ידוע כעיר מירה, אך עד כה היה מקובל לחשוב כי עצמותיו נגנבו והועברו לעיר בארי, בדרום איטליה. לדברי החוקרים, ייתכן כי העצמות בבארי שייכות לכומר אחר.

ראש רשות העתיקות סמיל קראבירם מסר כי המקדש אותר באמצעות סקר גיאוגרפי של הכנסיה שנערך כחלק מפרויקט שיקום שלה. "המקדש שלם ואיש לא נגע בו, אך ייתכן שהוא הושפע מרעידת האדמה", אמר קראבירם, שציין כי התגלית חשובה גם מבחינה תרבותית וגם עבור התיירות בטורקיה. הארכיאולוגים מנסים כעת להיכנס למקדש העתיק מבלי לפגוע בכנסיה, שהוקמה במאה ה-11.

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully