וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ערב הסעודית ברוסיה: "איראן חייבת להפסיק להתערב במזה"ת"

בביקור ראשון של שליט סעודי במוסקבה, אמר המלך סלמאן כי הבטיחות והיציבות באזור המפרץ תלויות בהפסקת ההתערבות של טהראן במשבר בתימן. שר החוץ הרוסי לברוב: "הנשיא והמלך הסכימו כי יש להילחם בטרור"

צילום: רויטרס

"איראן חייבת להפסיק להתערב במזרח התיכון" – כך אמר היום (חמישי) מלך סעודיה סלמן בפגישה במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אנחנו מדגישים שהבטיחות והיציבות של אזור המפרץ והמזרח התיכון זקוקות באופן דחוף לרגיעה בתימן", אמר המלך בקרמלין. "זה דורש שאיראן תוותר על התערבות בעניינים הפנימיים של האזור, ותחדל מפעולות שמערערות את היציבות בו".

סלמן בן ה-81 הוא השליט הסעודי הראשון המבקר ברוסיה. הוא הגיע בראש משלחת לחתימה על עסקאות השקעה בשווי מיליארדי דולרים, המהוות אוויר לנשימה עבור הכלכלה הרוסית שספגה מהלומות עם ירידת מחירי הנפט והסנקציות מהמערב.

במהלך הביקור חתמה המשלחת הסעודית על מזכר הבנות לרכישת טילי הגנה אווירית מדגם S-400 מהתעשייה הצבאית הרוסית. עם זאת, לא נרשמו פריצות דרך משמעותיות בנושאים שנמצאים במחלוקת בין מוסקבה לריאד, כולל התמיכה הרוסית באסד ובאיראן במלחמת האזרחים בסוריה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם סלמאן מלך ערב הסעודית. רויטרס, רויטרס
הנשיא פוטין והמלך סלמאן/רויטרס, רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הדגיש בתדרוך שמסר בתום הפגישה כי שני המנהיגים הסכימו כי יש להילחם בטרור, ובמציאת פתרונות של שלום לעימותים במזרח התיכון, על בסיס של "יושרה טריטוריאלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully