וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קטלוניה: לסיים את המשבר בגישור, זה הזמן לדיאלוג

הנשיא קרלס פוג'דמן אמר בהצהרה מיוחדת כי הוא תומך בסיום המשבר בקטלוניה בתהליך גישור, אולם הצעותיו בנושא לא נענו על ידי ממשלת ספרד. ראש ממשלת ספרד: "קודם שיכבדו את החוק"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא חבל קטלוניה קרלס פוג'דמון אמר הערב (רביעי) כי ממשלת ספרד לא קיבלה את קריאותיו לגישור, זאת לאחר ש-90% מתושבי החבל שהצביעו במשאל העם שנערך השבוע, הצביעו בעד הכרזה על עצמאות. "קיבלנו הצעות שונות בשעות האחרונות ובהמשך נקבל יותר", אמר ורמז לניסיונות לתיווך במשבר. "כולם יודעים שאני מוכן להתחיל בתהליך. דיאלוג והסכמה הם חלק מהתרבות הפוליטית של עמנו, אולם הממשל במדריד לא נתן תשובה חיובית להצעות הללו".

בתגובה לכך מסרה לשכתו של ראש ממשלת ספרד כי אם מנהיג קטלוניה מעוניין לנהל דיאלוג עם הממשלה במדריד, קודם כל עליו לכבד את החוק. "אם הוא רוצה לנהל דיאלוג או לשלוח מתווכים, הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות. קודם כל שיחזור לפעול על פי החוק", נמסר בהצהרה.

הפרלמנט הקטלאני צפוי להכריז באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד ביום שני, זאת למרות שממשלת ספרד ומערכת המשפט במדינה הכריזו כי הוא אינו חוקי. "אני בטוח שבימים הקרובים נראה את הטוב ביותר במדינה שלנו כאשר המוסדות של קטלוניה יצטרכו ליישם את תוצאות משאל העם", אמר פוג'דמון.

לקריאה נוספת:
נשיא קטלוניה: ההכרזה על עצמאותנו היא עניין של ימים ספורים
מנהיג קטלוניה אחרי משאל העם: "לא מחפשים פרידה טראומתית מספרד"
90% הצביעו בעד עצמאות לקטלוניה: "הרווחנו את הזכות למדינה"

נשיא חבל קטלוניה קרלס פוג'דמון. רויטרס, רויטרס
קרא לפתור את המשבר בגישור. נשיא קטלוניה פוג'דמון/רויטרס, רויטרס

פוג'דמון אמר את הדברים אחרי שאתמול הואשם על ידי מלך ספרד בכך שהוא ויתר מנהיגי החבל סבורים כי הם מעל החוק. הנשיא הקלטאני הזהיר מצדו בריאיון שפורסם אתמול ברשת BBC כי אם מדריד תנסה להתערב ולקחת לידיה את השליטה בניהול החבל, "זו תהיה טעות שתשנה את הכול". האיחוד האירופי שעד כה לא התערב בסוגיה, קרא לצדדים לשוב ולהידבר. "זה הזמן להתחיל לדבר ולהיכנס לדו-שיח", אמר סגן נשיא הפרלמנט האירופי פרנס טימרמן.

הממשלה המרכזית דוחה את תוצאות משאל העם, שהתקיים ביום ראשון תחת עימותים רבים, ובסופו עלה כי כ-90% מהבוחרים תומכים בעצמאות החבל. עם זאת, אחוז ההצבעה היה נמוך - רק כ-42% מקרב 5.5 מיליון בעלי זכות בחירה.

עוד באותו נושא

מדריד טעתה: האלימות בקטלוניה מציתה את הפחד הגדול של ספרד

לכתבה המלאה
אנשים מפגינים עם דגלי ספרד במהלך משאל עם בספרד על עצמאות קטלוניה במדריד, ספרד, 1 באוקטובר 2017. רויטרס
מפגינים במהלך משאל העם בקטלוניה, השבוע/רויטרס

בין היתר, הממשל המרכזי שוקל להשתלט על קטלוניה ולבטל את המעמד המיוחד שלו, בהתאם לחוקה. בינתיים, בתי המשפט החלו בחקירת גורמים רשמיים שהיו חלק ממשאל העם, ומפקד משטרת קטלוניה זומן להעיד בחשד להסתה להמרדה של החבל העשיר שבצפון-מזרח ספרד.

אתמול יצאו לרחובות קטלוניה מאות אלפי מפגינים, בעקבות היד הקשה של ממשלת ספרד, לצד שביתה כללית שעליה הכריזו שורת איגודי עובדים וחברות אחרות, במחאה "על ההפרה החמורה של הזכויות והחירויות" במהלך המשאל.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully