וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מאסרי עולם לעשרות חיילים שניסו להתנקש בחיי ארדואן

4.10.2017 / 17:01

במשפט המתוקשר ביותר מאז ניסיון ההפיכה, הורשעו 43 איש בניסיון לרצוח את הנשיא. רבים מהמורשעים, שנעצרו בגלי הטיהורים הגדולים, טענו כי היה זה משפט ראווה: "אנחנו הדשא שהפילים רומסים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בטורקיה הרשיע היום (רביעי) 43 חיילים לשעבר בניסיון לרצוח את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן במהלך ניסיון ההפיכה שנכשל בשנה שעברה. על רובם נגזרו מאסרי עולם. היה זה המשפט המתוקשר ביותר שהתקיים עד כה בקשר למרד הכושל שאירע אשתקד, ובסופו פתח ארדואן בגלי טיהורים אדירים.

המשפט התנהל מאז פברואר באולם בעיר מוגלה, שבדרום-מערב המדינה, שנמצאת לא הרחק ממתחם הנופש שממנו התחמק ארדואן יחד עם משפחתו מכוח מיוחד שפשט על המלון בליל ההפיכה במטרה לעצור או להרוג את הנשיא.

"אני מקווה שגזר הדין ירצה את כולם", אמר השופט, אחרי שגזר עונשי עולם "חמורים" על 34 מהנאשמים. זהו העונש הכבד ביותר תחת חוק הטורקי, מאחר שהוא מאריך את פרק הזמן המינימלי הנדרש לבקשת חנינה. שבעה נאשמים נשלחו למאסרי עולם ושנים נוספים נשלחו לעונשי מאסר קצרים יותר.

אחד מהנאשמים זוכה, ולא ניתן גזר דין לשלושה נאשמים שנשפטו בהיעדרם - בהם המטיף הגולה פתהוללה גולן, שמואשם על ידי ארדואן בתכנון ההפיכה נגדו. אנקרה דורשת מוושינגטון להסגיר את גולן, החי בפנסילבניה, אך בקשה זו לא התקבלה על ידי הממשל, שאמר כי אין די ראיות כדי להסגיר את שותפו לשעבר של ארדואן.

תיעוד ניסיון ההתנקשות בארדואן

חלק מהנאשמים אמרו כי הם לא האמינו שבית המשפט יוכל לפסוק בצורה הוגנת בשל הלחץ הפוליטי שהופעל עליו. "מהרגע שנעצרתי ב-16 ביולי, התייחסו אליי כמו אל פושע", אמר ארגון סהאין, קצין לשעבר בחיל האוויר.

לאחר ההפיכה, פורסמו בתקשורת המקומית תמונות של חשודים בתכנון ההפיכה, בהם גם קצינים בכירים, כשהם בתחתוניהם בלבד, אזוקים ועם חבלות בפנים. "למילים כאן אין שום משמעות מאחר שלא היה לנו משפט הוגן", אמר נאשם אחר, גוקהאן סן. "אנחנו הדשא שאותו הפילים דורסים בזמן מאבקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully