וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע בממשל: "שר החוץ שקל להתפטר - וכינה את טראמפ אידיוט"

רשת NBC דיווחה כי טילרסון שוכנע להישאר בתפקידו על ידי בכירים בבית הלבן, אחרי שזעם על נאום של נשיא ועלב בו בשיחה סגורה. טילרסון מיהר לכנס מסיבת עיתונאים והכחיש כי רצה לעזוב - אך לא כי כינה את טראמפ "אידיוט"

עריכת וידאו:ניר חן

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון שקל להתפטר בשל חילוקי דעות עם הנשיא דונלד טראמפ, אך שוכנע להישאר בתפקידו - כך דיווחה רשת NBC. עוד דווח מפי גורמים המעורים בנושא כי טילרסון כינה את טראמפ "אידיוט" בפני בכירים בממשל. שני האירועים התרחשו בקיץ האחרון, לפי הדיווח.

בעקבות הדיווח, כינס טילרסון מסיבת עיתונאים במחלקת המדינה בוושינגטון, ובה הכחיש כי שקל להתפטר ואמר כי הוא מחויב לטראמפ. עם זאת, הוא לא הכחיש מפורשות כי כינה את טראמפ "אידיוט" אלא אמר שהוא לא "מתעסק" בכך. בהמשך, דחתה מחלקת המדינה כי טילרסון אכן כינה כך את טראמפ.

"מעולם לא חשבתי לעזוב את התפקיד", הצהיר טילרסון. "אני כאן כל עוד הנשיא חש שביכולתי להשיג את המטרות שהציב". הוא אף ציין כי הוא היה מחויב לסדר היום שהוביל הנשיא טראמפ מיומו הראשון בתפקיד.

עוד בנושא
ארה"ב חושפת: מקיימים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית
טילרסון מתנער מטראמפ: "מדבר בשם עצמו על האירועים בשרלוטסוויל"

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ טילרסון, 12 באוגוסט 2017. רויטרס
בדרך לפרידה? טראמפ וטילרסון/רויטרס

לפי הדיווח ב-NBC, טילרסון שוכנע שלא לעזוב את תפקידו בעקבות מאמציהם של סגן הנשיא מייק פנס, של השר לביטחון המולדת דאז וראש הסגל הנוכחי ג'ון קלי ושל שר ההגנה ג'יימס מאטיס. פנס, לפי הדיווח, ביקש מטילרסון להישאר בתפקיד לפחות עד לסוף השנה.

במחלקת המדינה הכחישו את הדיווח, שמצטרף לשורת דיווחים דומים שפורסמו בחודשים האחרונים והצביעו על מתיחות בין הנשיא לדיפלומט הבכיר ביותר שלו. המתיחות התגלעה בסוף יולי, אחרי נאומו השנוי במחלוקת של טראמפ בפני תנועת הצופים, שבראשה עמד בעבר טילרסון.

לפני שטילרסון הכחיש את הדברים, הנשיא טראמפ עצמו התייחס לנושא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "חדשות NBC הן 'פייק ניוז' ונגועות בחוסר הגינות עוד יותר מ-CNN", טען טראמפ. "אין פלא שהרייטינג שלהם בדעיכה". אחר כך הוסיף: "עליהם להתנצל בפני אמריקה".

עוד באותו נושא

טראמפ: אמרתי לשר החוץ שהוא מבזבז זמן במו"מ עם "איש הטילים"

לכתבה המלאה

טראמפ נגד רשת NBC:

פרט לדיווחים השונים, היחסים המתוחים בין השניים נחשפו גם באופן פומבי. רק בתחילת השבוע התנער טראמפ מטילרסון, אחרי שהאחרון אמר במהלך ביקורו בסין כי מתקיימים מגעים ישירים עם קוריאה הצפונית. הנשיא כינה זאת "בזבוז של זמן".

באוגוסט, התנער טילרסון מדבריו של טראמפ על אלימות אנשי הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, שעוררו סערה ארצית אחרי שהנשיא השווה אותם ליריביהם בשמאל. שר החוץ אמר כי טראמפ "דיבר בשם עצמו" וגינה בחריפות את האירועים האלימים בעיר, שבמהלכם נרצחה אישה על ידי צעיר ניאו-נאצי.

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully