וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אוניברסיטת בר אילן ושב"ס יפעילו כלא אוניברסיטאי

4.10.2017 / 13:00

לדברי השר ארדן, הכלא צפוי לפעול כמו בית חולים אוניברסיטאי וישלב אנשי אקדמיה ועובדי שירות בתי הסוהר בהפעלתו. "בית הכלא יאפשר קיום מחקרים של הפקולטות הרלוונטיות", אמר ארדן

טקס פתיחת תחנת שיטור עירונית בקריית שמונה בנוכחות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, 22 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
ארדן/אדריאן הרבשטיין

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ונשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' אריה צבן, סיכמו לאחרונה על הקמת בית כלא אוניברסיטאי לראשונה בישראל. הכלא ינוהל על ידי שירות בתי הסוהר, אך מי שיפעל בתוכו יהיו אנשי אקדמיה ויתאפשר להם גם לערוך מחקרים במקום. במשרד לביטחון הפנים אומרים כי בית הכלא האוניברסיטאי יפעל בדומה לבתי חולים אוניברסיטאים, כך ששני הצדדים - האקדמיה ושב"ס - ירוויחו מכך.

אתמול חנך ארדן את מרכז ההדרכה המרכזי של שב"ס בשער אברהם, ליד צומת קסטינה. מדובר בבסיס של חיל החינוך אשר נמכר לשב"ס, ולאחר עבודת בינוי הוא הפך למרכז ההדרכה של שב"ס ובו יוכשרו סוהרים, אנשי סגל וקצינים. שם, הציג את התכנית לבית הכלא האוניברסיטאי.

על פי ההבנות בין שב"ס לאוניברסיטה, אחד ממתקני הכליאה יהפוך למתקן כליאה אוניברסיטאי שהיה באחריות הפעלה משותפת. "מדובר בכלא ייחודי ראשון מסוגו בארץ ואני מאמין שהוא יהיה השראה למדינות אחרות שיתעניינו בעתיד. הכוונה שלנו להפעיל את המתקן בדומה לבתי חולים אוניברסיטאי, שבו אנשי האקדמיה ילוו את הפעילות והתהליכים ואנשי הסגל ילמדו וישתלמו באקדמיה. בית הכלא יאפשר קיום מחקרים של הפקולטות הרלוונטיות", אמר ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully