וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים לאבו מאזן: חמאס לא ידון בנשק - לפני סיום שיחות הפיוס"

לפי דיווח ערבי, שר המודיעין המצרי הודיע ליו"ר הרשות כי לא ייערך דיון על פירוז חמאס ברצועה לפני תום השיחות על הסדר מדיני עם ישראל וקביעת בחירות. הדיווח מגיע לאחר שאבו מאזן אמר בריאיון כי הסנקציות יוסרו מהרצועה רק לאחר שפתח תקבל שליטה עליה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר המודיעין של מצרים חאלד פוזי הודיע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא ניתן לערוך כל דיון על פירוז חמאס ברצועת עזה לפני שיסתיימו הדיונים על כל נושאי הסכם הפיוס, קיום בחירות ומציאת פתרון מדיני עם ישראל – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון ראי אל-יום. הדיווח מגיע לאחר שאמש אמר אבו מאזן בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי, כי הסנקציות יוסרו מעל הרצועה רק לאחר שפתח תקבל את השליטה עליה. "לא נקבל בשום אופן יישות דמויית חיזבאללה בעזה, ולא נרשה לשום מדינה להתערב בענייני הפלסטינים מלבד מצרים", אמר אתמול.

על פי הדיווח, פוזי אמר לאבו מאזן כי משלחת פתח בראשות הבכיר עזאם אל-אחמד חתמה לפני כשלושה שבועות על הבנות ראשוניות בקהיר, ולפיהן הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, היא נושא שהצדדים לא ידונו בו לפני הסדר מדיני עם ישראל. עוד דווח כי מצרים הפעילה לחצים על הרשות בניסיון להציל את המו"מ בצל הצהרותיו של אבו מאזן.

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס/רויטרס

אתמול אמר אבו מאזן בריאיון לערוץ CBC המצרי כי "היו ויהיו מחלוקות עם חמאס, כי היא עדיין תנועה אסלאמית. כאשר הם יצטרפו לארגון אש"ף עליהם להתחייב לדרך של הארגון". לדבריו, "הרשות תסיר את הסנקציות על חמאס רק לאחר שממשלתו תקבל את האחריות והסמכויות המלאות ברצועה". על ישראל, אמר אבו מאזן כי "עומדת מולנו ממשלה ימנית והיא שולטת במדיניות כעת. ממשלה זו אינה רוצה שלום ואינה מכירה בקיום העם הפלסטיני". היו"ר הוסיף כי אינו מעוניין להתמודד בבחירות הקרובות לרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully