וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצנים ברחובות: בן 13 מחופש נעצר בהרצליה – ובכיסו נמצא סכין

4.10.2017 / 8:30

התופעה המוזרה ממשיכה להתפשט, ושוטרים עצרו נער שהסביר כי הגיע לפארק לאחר שראה פרסומים ברשתות החברתיות. בסיום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים, ובהם מעצר בית. במשטרה יגלו "אפס סובלנות כלפי כל מי שיאיימו על הציבור"

ליצנים מפחידים מטילים אימה ברחבי הארץ, אוקטובר 2017/צילום: סרטוני גולשים ופייסבוק, עריכה: יאיר דניאל

נער כבן 13 נעצר אתמול (שלישי) בהרצליה, כשמסיכת ליצן לראשו והוא מצויד בסכין, כך הודיעה דוברות המשטרה. השוטרים הבחינו בנער ברחוב יוסף נבו בעיר, ולאחר שעיכבו אותו מצאו סכין בכיסו. במשטרה הבהירו כי לאור תופעות הליצנים ברחובות, תתגלה "אפס סובלנות כלפי כל מי שיאיימו על הציבור ויחשפו אותו לסכנות מסכנות שונות".

החשוד מסר כי הגיע לפארק בהרצליה בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות, וכי הצטייד מראש בסכין. בסיום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.

אתמול התייחסה המשטרה לתופעה שבמסגרתה נערים ברחבי הארץ מתחפשים לליצנים ומפחידים עוברי אורח, כשלעתים הם אף אוחזים בכלי נשק, ומסרו כי "התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער".

עוד בוואלה! NEWS:
ליצנים ברחובות מטילים אימה - והמשטרה קוראת לציבור: "אל תפגעו בהם"
בארגזי שתייה ובמוצרי מזון: נחשפה רשת להברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים
תמונות הרובים מהטבח בווגאס פורסמו: "הירי נמשך בין 9 ל-11 דקות"

מסיכה שנתפסה אצל נערים שניסו להפחיד עוברי אורח, 3 באוקטובר 2017. דוברות עיריית ראשל"צ, מערכת וואלה! NEWS
מסיכה שנתפסה אצל ילד בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית ראשל"צ

עוד נמסר מהמשטרה כי "מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקחת חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת".

אתמול נמסר מעיריית ראשון לציון כי נער וילד עוכבו לאחר שהפחידו עוברים ושבים עם מסיכת ליצן בשני מקרים שונים. הנער נתפס לאחר תלונה שהתקבלה בעירייה, ואילו אמו של הילד נקראה למקום.

גם משרד החינוך התייחס לתופעה, ופרסם מסמך ובו הנחיות לבתי הספר שמטרתן לסייע לתלמידים להתמודד עם התופעה המפחידה. במסמך, שהופץ על ידי השירות הפסיכולוגי הייעודי של המשרד (שפ"י), התבקש הצוות החינוכי לקיים שיחות עם התלמידים בבתי הספר ולהציג בפניהם דרכים אפשריות להתמודדות עם התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully