וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התקיפות העל-קוליות: ארה"ב מגרשת 15 דיפלומטים קובנים

ארצות הברית הורתה על גירושם של ה-15, ברקע המשבר שהביא להחזרתם של מחצית מהעובדים האמריקניים בשגרירות בהוואנה. שמיעתם של 21 מהעובדים נפגעה בשבועות האחרונים בנסיבות מסתוריות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טיסה מסחרית ראשונה מארה"ב לקובה, בשנה שעברה)

ארצות הברית הורתה על גירושם של 15 דיפלומטים קובניים למדינתם, ברקע התקיפות העל-קוליות שהביאו לפגיעה בשמיעה של עשרות מעובדי השגרירות האמריקנית בהוואנה. בסוף השבוע, הזהירה ארצות הברית את אזרחיה מביקור בקובה והורתה ליותר ממחצית מעובדיה בשגרירות בבירה הוואנה לעזוב את האי. במסגרת המתקפות הבלתי קונבנציונליות, נפגעה שמיעתם של 21 דיפלומטים אמריקנים בשל מכשירים קוליים שהוצבו במגוריהם ובמקומות עבודתם לפני כשנה.

בהוואנה מכחישים קשר לתקיפות המסתוריות. משרד החוץ באי כינה את ההחלטות האמריקניות "פזיזות" והבהיר כי תהיה להן השפעה על היחסים בין שתי המדינות, שהתדרדרו מאז חילופי הממשל בבית הלבן. שתי האויבות מתקופת המלחמה הקרה חידשו את קשריהן הדיפלומטיים במהלך סוף כהונתו של ברק אובמה, אך אלו התקררו שוב בחודשים האחרונים.

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
דגלי ארה"ב וקובה בהוואנה/רויטרס

"כל עוד השלטון בקובה לא דואג לבטיחותם של הדיפלומטים שלנו במדינה, השגרירות שלנו תצטמצם לצוות חירום בלבד כדי להפחית את מספר העובדים החשופים לאיום", אמר שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. לדברי גורמים רשמיים, ההחלטה התקבלה בשיתוף הנשיא דונלד טראמפ במהלך פגישתם של השניים בבית הלבן השבוע.

על פי ההערכות, השגרירות האמריקנית בהוואנה תאבד כ-60% מ-50 עובדיה בשל המהלך, ואף תפסיק להנפיק ויזות לארצות הברית. באזהרת המסע שפרסם ממשל טראמפ לאזרחים נאמר כי אירועים פיזיים בלתי מוסברים התרחשו בבתי מלון ובבתים בקובה, ועל אף שלא ידוע על תיירים אמריקנים שנפגעו, אזרחי המדינה עלולים להיות חשופים לסיכון אם יגיעו לאי.

"במהלך החודשים האחרונים כמה מעובדי השגרירות בהוואנה היוו מטרות במתקפות מסוימות", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. "העובדים נפגעו קשות כתוצאה ממתקפות אלה. הם סבלו מטווח רחב של סימפטומים גופניים, בהם בעיות שמיעה, סחרחורות, כאבי ראש, חולשה, בעיות קוגניטיביות ובעיות שינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully