וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המגעים בין הרשות לחמאס: מי שמתפייס - שיכיר בישראל

3.10.2017 / 17:37

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה כי "לא נקבל פיוסים מדומים על חשבון הקיום שלנו", והוסיף כי על הרשות לדרוש את פירוק הזרוע הצבאית של חמאס ולנתק את הקשר עם איראן. בנט הודיע כי ידרוש הפסקת העברת כספים לרשות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) למגעים שמתקיימים בין הרשות הפלסטינית לארגון חמאס בניסיון להקים ממשלת פיוס ואמר כי "אנו מצפים מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל, ואיננו מוכנים לקבל פיוסים מדומים שבהם הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו".

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה הבוקר במעלה אדומים אמר נתניהו כי "מי שרוצה לעשות פיוס כזה, עליו להכיר במדינת ישראל, לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס ולנתק את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"הפלסטינים מתפייסים על חשבון קיומנו". נתניהו/רויטרס, רויטרס

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום לסוגיה והודיע כי הוא מתכוון לדרוש הפסקה מידית של העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. "ישראל צריכה להפסיק להיות הכספומט של הטרור", אמר בנט. "לא מדובר בפיוס פלסטיני אלא בחבירה של אבו מאזן לארגון טרור רצחני. העברת כספים לממשלת חמאס משולה להעברת כספים מישראל לארגון דאעש – נקבל טילים בתמורה לכספים האלה", הוסיף.

לדברי בנט, על ישראל להגדיר שלושה תנאים כקווים אדומים בטרם יועברו הכספים: החזרת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, הכרה של חמאס בישראל והפסקת ההסתה ותשלום המשכורות מהרשות לטרוריסטים הכלואים בישראל".

שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"נקבל טילים בתמורה לכספים". בנט/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

אבו מאזן התראיין אמש לערוץ CBC המצרי ואמר כי "היו ויהיו מחלוקות עם חמאס, כי היא עדיין תנועה אסלאמית. כאשר הם יצטרפו לארגון אש"ף עליהם להתחייב לדרך של הארגון". לדבריו, "הרשות תסיר את הסנקציות על חמאס רק לאחר שממשלתו תקבל את האחריות והסמכויות המלאות ברצועה".

על ישראל אמר אבו מאזן כי "עומדת מולנו ממשלה ימנית והיא שולטת במדיניות כעת. ממשלה זו אינה רוצה שלום ואינה מכירה בקיום העם הפלסטיני". היו"ר הוסיף כי אינו מעוניין להתמודד בבחירות הקרובות לרשות.

הממשלה הפלסטינית בראשות רמי חמדאללה התכנסה הבוקר בעזה לאחר שלוש שנים של היעדרות מהרצועה. למרות מגעי הפיוס, הוחלט שלא להסיר את הסנקציות שהטילה הרשות על הרצועה, לפחות עד לאחר המפגש בקהיר בין הפלגים שצפוי להתקיים בשבוע הבא.

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אמר היום: "העולם כולו מצפה להשגת האחדות של העם הפלסטיני. אני בטוח כי ההנהגה הפלסטינית מודעת לחשיבות העיתוי של השגת הפיוס. מצרים מעוניינת להשיג התקדמות מהותית עבור העם הפלסטיני, אין לנו זמן לבזבז - עלינו להכין את התנאים לחיים מכובדים עבור עמי האזור. אני בטוח כי מדינות העולם החזקות יעזרו בהשגת שלום כאשר תושג אחדות פלסטינית".

(עדכון ראשון: 15:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully