וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם לרוצח גרושתו ובן זוגה: "גדע את חייהם באכזריות"

2.10.2017 / 16:50

שופטי בית המשפט המחוזי בלוד גזרו את העונש המקסימלי בחוק על יונתן שטיינגרדט, לאחר שהורשע ברצח גרושתו ויקטוריה שטיינגרדט, ובן זוגה מוריס שמלשווילי לפני כשנתיים. "מאסר עולם בגין כל אחד ממעשי הרצח"

שני מאסרי עולם נגזרו היום (שני) על יונתן שטיינגרדט, שהורשע ברצח גרושתו, ויקטוריה שטיינגרדט, ובן זוגה מוריס שמלשווילי לפני כשנתיים בלוד. שופטי בית המשפט המחוזי בלוד בראשות השופטת רות לורך, החליטו להטיל על שטיינגרדט את העונש המקסימלי הקבוע בחוק בצירוף חובת תשלום פיצויים לבני משפחתו של שמלשווילי, בהם גם בתו קטיה, בגובה 258 אלף שקלים.

הרצח הכפול בו הורשע שטיינגרדט התרחש כחמישה שבועות לאחר גירושיו מוויקטוריה, לאחר שנים של התערערות ביחסיהם. כעבור מספר ימים עבר שטיינגרדט לדירה נפרדת, אבל התקשה להשלים עם הפרידה, והמשיך לנסות לשכנע אותה בשיחות, במסרונים ובאמצעות בתם המשותפת שתחזור לגור עמו. הוא אף ניסה מספר פעמים להיכנס לביתה של ויקטוריה, עד שזו החליטה להחליף את המנעול בדלת דירתה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסע הירי הקטלני בתולדות ארה"ב: 50 נרצחו בלאס וגאס, 400 נפצעו
ההרתעה הוחמצה והכוננות לא הועלתה: הכשלים שקדמו לפיגוע בחלמיש
בצל המגעים לאחדות עם חמאס: ראש ממשלת הרשות הגיע לביקור בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן שטיינגרדט בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שחלף, עבר מוריס שמלשווילי להתגורר בדירתה של ויקטוריה לצדה, עניין עליו נודע בהמשך גם לשטיינגרדט. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי החליט לבצע את הרצח בזמן שטכנאי טלוויזיה התקשר בטעות אליו במקום לוויקטוריה בעקבות שירות שהזמינה. שטיינגרדט הגיע לביתה, וניצל את העובדה שדלתה הייתה פתוחה בשל הימצאותו הטכנאי.

אחר כך צוין בכתב האישום עולה כי כחצי שעה קודם הוא רכש בקניון סכין עם להב באורך 13 סנטימטר, בטענה שזו "מתנה לחבר". הוא דקר את שמלשווילי בגבו בסכין, וזה נאבק עמו ונחתך גם בידו הימנית ובפלג גופו העליון. הקרב בין השניים עבר לסלון, כשהגרוש ממשיך לדקור את שמלשווילי אף לאחר שנפל לרצפה. משם המשיך לוויקטוריה, ודקר אותה בחזה, במותן ובירך, עד שהתמוטטה. הטכנאי ברח מהדירה והזעיק את המשטרה, שהגיעה בתוך דקות ספורות ומצאה דלת נעולה. שמלשווילי הספיק לפתוח לשוטרים את הדלת, ולאחר מכן התמוטט ומת מפצעיו.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
שטיינגרדט יישא בעונש המקסימלי/ראובן קסטרו

"מדובר באירוע מתוכנן ומתמשך", אמרה השופטת רות לורך. "הנאשם גדע בברוטליות ואכזריות את חייהם של המנוחים על לא עוול בכפם. מדובר באירוע שבו קופחו חייהם של שני קורבנות ומוסכם על הצדדים כי יש לגזור על הנאשם מאסר עולם בגין כל אחד ממעשי הרצח. ראוי למערער כי יישא בעונש הקבוע בגין עבירת רצח בגין כל נפש אותה קיפח".

עורכת הדין ורד אנוך, שמייצגת את משפחות הקורבנות מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי, אמרה בתום הדיון: "הרצח גדע באכזריות את חייהם של שני קורבנות. אין מזור בעונש, אבל אנחנו שמחים שבית משפט אמר את דברו".

התובע מיקי פורן, מנהל מחלקה בפרקליטות מחוז מרכז, אמר: "גזר הדין ממשיך קו ברור של פסיקה של בתי משפט שונים בנוגע לאירועי רצח מרובי קורבנות. בית המשפט אומר שלכל חיי אדם יש ערך משל עצמו ולכן מוצדק שעל הנאשם יוטלו מעשי עולם במצטבר ולא בחופף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully