וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: חמאס לא יכול להיות חלק מהממשלה בלי להכיר בישראל

2.10.2017 / 18:30

בצל הגעת משלחת הרשות לרצועה לשיחות הפיוס, התייחס לראשונה לנושא גורם בממשל האמריקני, והבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו רוצים שהרשות תשתלט על עזה". לדבריו, אף הסכם "לא יעבוד בלי שחמאס יאמץ את תנאי הקוורטט - הכרה בישראל, כיבוד הסכמים קודמים וזניחת הטרור"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: מתוך מהדורת וואלה! NEWS בחודש שעבר)

בעוד חמאס ופתח מתקדמים בתהליך פיוס וממשלת הרשות הפלסטינית בדרכה חזרה לעזה, בממשל האמריקני מבהירים כי "חמאס לא יכול להיות חלק ממשלת הרשות הפלסטינית מבלי לקבל את עקרונות הקוורטט". בכיר בבית הלבן אמר לוואלה! NEWS כי "כפי שהדגשנו בשבועות האחרונים, אנחנו רוצים שהרשות הפלסטינית תשתלט על עזה, במיוחד אם היא יכולה לעזור להקל על המצב ההומניטרי שם". עם זאת, הוסיף כי אף הסכם לא יעבוד" מבלי שחמאס יאמץ את שלושת תנאיו המוקדמים של הקוורטט, אשר מחייבים את הממשלה הפלסטינית להכיר בישראל, לכבד הסכמים והתחייבויות קודמים, ולזנוח את האלימות והטרור".

מדובר בעמדה המסורתית של ארצות ושל הקוורטט להכרה בכל ממשלה פלסטינית, שזו תכיר בישראל, תתנער מטרור ותכבד הסכמים קודמים שהוצגה כבר ב-2006. ואולם, מדובר בהתבטאות הראשונה שיוצאת מהממשל האמריקני ומתייחסת ישירות לחזרת הממשלה הפלסטינית לעזה והאפשרות להקמת ממשלת אחדות.

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע היום, מלווה בשרי ממשלתו ובפקידים ברשות, לרצועת עזה, זאת אחרי שבחודש שעבר החמאס החליט לוותר על השלטון האזרחי ברצועת עזה כחלק מתהליך פיוס בהובלת מצרים. בשבוע הבא צפויות להמשיך שיחות הפיוס בין חמאס ופתח בקהיר, ודברי הבכיר בבית הלבן מלמדים על אחד המכשולים הגדולים שעלולים לצוץ בהמשך הדרך.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: ישראל סירבה לארה"ב לאפשר לרשות לתכנן בנייה בשטחי C
שגריר ארה"ב בישראל: "הממשל יציג את תכנית השלום בתוך כמה חודשים"
התקווה הישראלית לסיכול "הרשימה השחורה" של האו"ם: חקיקה אמריקנית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
"רוצים שהרשות תשתלט על עזה". אבו מאזן בניו יורק בחודש שעבר/רויטרס

ככלל, ממשל טראמפ ממעט להתבטא בנושא הפנים-פלסטיני, אך בשבועות האחרונים השליח המיוחד של הנשיא, ג'ייסון גרינבלט, מביע תמיכה איתנה ברשות הפלסטינית ובאבו מאזן, ובמקביל תוקף בחריפות את חמאס. "ברור שהרשות הפלסטינית צריכה לחדש את תפקידה בניהול רצועת עזה, שכן חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר", אמר בסוף אוגוסט במהלך ביקור בגבול הרצועה.

גרינבלט המשיך באותו קו בחודש שעבר בנאומו בפני ועידת המדינות התורמות לרשות שהתכנסה בשולי העצרת הכללית של האום בניו יורק. "כל בעלי העניין חייבים להתאחד כדי לעזור לעם הפלסטיני לבודד את חמאס ולהחזיר את השליטה לרשות הפלסטינית. רק כך ניתן יהיה לסייע לסבל בעזה", אמר. "הגיע הזמן להפסיק לעקוב אחרי המצב בעזה ולהתחיל לשנות אותו. במשך יותר מדי זמן חמאס מנצל את אזרחי עזה כבני ערובה ומגנים אנושיים. חמאס שולט בכוח הזרוע במקום לשפר את חיי האנשים שהוא מתיימר לשלוט בהם. חמאס ממשיך להשתמש בכספים של תושבי עזה כולל תרומות בינלאומיות ומשתמש בהם כדי לבנות מנהרות טרור וטילים".

פגישת טראמפ נתניהו מתורגם. לשכת העיתונות הממשלתית
ממעט להתבטא בנושאים פנים-פלסטיניים. טראמפ עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully