וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לחצה, מצרים נסוגה: כך סוכלה עסקת הנשק הענקית של צפון קוריאה

בוושינגטון פוסט דווח כי גורמים אמריקניים העבירו מידע לקהיר, על כך שספינה עם דגל קמבודיה מסתירה 30 אלף רקטות נ"ט מפיונגיאנג. על אף שהעסקה נרקמה על ידי גורמים מקומיים, למצרים לא נותרה ברירה אלא לפעול ולפשוט על כלי השיט

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

משלוח נשק גדול מקוריאה הצפונית למצרים סוכל אחרי שגורמים אמריקניים התריעו בפני קהיר על כך, ואילצו אותה לנקוט פעולה - כך דווח הלילה (שני) בוושינגטון פוסט. הספינה שטה תחת דגל קמבודיה, במטרה להתחמק מהסנקציות הבינלאומיות הכבדות המוטלות על המדינה הקומוניסטית, אחרי שגורמים בכירים במצרים שילמו מיליוני דולרים כדי להסתיר את תכולתה - 30 אלף טילי נ"ט.

לפי הדיווח, האירוע התרחש באוגוסט שעבר. אז, העבירה וושינגטון מסר לקהיר כי הספינה, "ג'י שון", הפליגה מקוריאה הצפונית עם צוות צפון קוריאני, המסתיר מטען תחת יריעות בד כבדות. סוכני מכס מצרים המתינו לכלי השיט, כשזה נכנס למים הטריטוריאליים של מצרים ופשטו עליו. שם, הם מצאו את מה שהאו"ם תיאר כ"סיכול משלוח הנשק הגדול ביותר בתקופת הסנקציות נגד קוריאה הצפונית".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: אמרתי לשר החוץ שהוא מבזבז זמן במו"מ עם "איש הטילים"
ארה"ב חושפת: מקיימים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
זקוק למקור מימון לתכנית הגרעין והטילים שלו. מנהיג צפון קוריאה קים/רויטרס

רק בתום חקירה ממושכת, עלה כי היעד למשלוח היה מצרים, בעלת בריתה של ארצות הברית. לפי גורמים אמריקניים וגורמים מערביים המעורים בנושא, החקירה של האו"ם חשפה מארג סבוך של קשרים, שכולל עסקאות בין אנשי עסקים מצריים לקוריאה הצפונית. התקרית גרמה לארצות הברית להגביר את הלחץ על מצרים, כדי שזו תחדל מניסיונותיה לרכוש כלי נשק מהמשטר הקומוניסטי המבודד.

העסקה שסוכלה שופכת אור גם על הסחר העולמי בנשק, שמאפשר מימון חיוני לתכנית הגרעין והטילים של משטרו של קים ג'ונג און.

בשגרירות מצרים בוושינגטון טענו כי קהיר התנהלה ב"שקיפות" ובשיתוף פעולה עם האו"ם במציאת המטען האסור ובהשמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully