וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטבח צהרון עירוני ברמת גן: ירקות רקובים ומלאי עובש

2.10.2017 / 17:15

לטענת אם לילד הלומד בצהרון בשכונת תל גנים בעיר, הירקות הפגומים המתינו להגשה לילדים. לדבריה, זו אינה הפעם הראשונה: "מישהו חייב לקבל אחריות". עיריית רמת גן: "עם קבלת הדיווח דאגנו לאספקה מידית של ירקות טריים, לפני תחילת פעילות הצהרון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירקות עם עובש במטבח הצהרון ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחזה לא נעים התגלה אתמול (ראשון) בצהרון העירוני בשכונת תל גנים שברמת גן. לטענת אחת האימהות, ירקות רקובים ומלאים בעובש שהועברו על ידי בית עמנואל, חברה המספקת שירותי חינוך משלים, המתינו במטבח כדי שצוות הצהרון יגיש אותם לילדים בארוחת הצהריים. "לא יכולתי להתעלם מהמחזה החריג", אמרה האם בכעס לוואלה! NEWS.

"מפחיד לשלוח את הילד אם זה המזון שהוא וחבריו מקבלים, פלא אחר כך שהילדים שלנו חולים, סובלים משלשולים והקאות ונעדרים ימים רבים מהגן", הוסיפה האם. לדבריה, זאת איננה הפעם הראשונה שמגיע אליה מידע אודות מזון רקוב שמוגש לילדיה. "חשבנו שאז זה היה מקרה חריג, אבל אני רואה שמישהו נרדם בשמירה על ביטחון ילדינו באופן קבוע. מישהו חייב לקבל אחריות. מדובר בבריאות של הילדים שלנו".

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
"מישהו נרדם בשמירה על ביטחון ילדינו"/שי מכלוף

רק בשבוע שעבר דווח בוואלה! NEWS על אירוע חריג נוסף שאירע בצהרון אחר של עיריית רמת גן, שם טענו הורים כי ילדים בני ארבע סובלים מכפייה דתית. לטענת סייעת בצהרון, הילדים נדרשים לנשק את המזוזה בכניסה למבנה ואף לברך את ברכת המזון. ההורים טענו כי ילדים שמסרבים לבקשות הסייעת סובלים מאלימות מילולית מצד הגננת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עיריית רמת גן: "הילדים לא נגעו בירקות הפגומים"

מעיריית רמת גן וממפעילת המועדונים בית עמנואל נמסר בתגובה: "צר לנו שזו המציאות של חבר המועצה, אך בפועל מדובר במציאות שונה לגמרי. בסוף העובדה היא שלילדי הצהרון המדובר הוגשו ירקות טריים, כפי שניתן לראות בתמונה שבמצ"ב – ולא הירקות שבתמונה שהעלה חבר המעוצה. חבל שמר אילני בחר להשמיץ במקום לבדוק את העובדות מולנו".

עוד נמסר כי "כשעתיים לפני פתיחת הצהרון התקבל אצלנו דיווח על תקלה בירקות שסופקו לצהרון המדובר. עם קבלת הדיווח דאגנו לאספקה מידית של ירקות טריים לארוחת הצהריים, כמובן עוד לפני תחילת פעילות הצהרון, ובוודאי לפני הגשת ארוחת הצהריים. זאת במקביל לבירור התקלה מול ספק המזון. ברור לכולם ולמען הסר ספק: הילדים לא נגעו בירקות הפגומים. נבהיר ונדגיש כי בית עמנואל אינה מתפשרת בנושא הזנת ילדים וכך גם במקרה הספציפי הזה. הילדים היקרים ישבו לארוחת הצהריים עם מגש ירקות טריים, שטופים וחתוכים".


חבר מועצת העיר, ליעד אילני, אמר בתגובה כי "פני הירקות כפני המציאות". אילני התייחס לתגובת העירייה ואמר כי "ירקות לא טריים נארזו בבית האריזה עמו התקשרה חברת מפעלי בית עמנואל - ולא בפעם הראשונה. הירקות יצאו מנקודת הבקרה האחרונה בדרכם לצהרון בעודם מעלים עובש. עובש וריקבון גלוי הוא שלב קיצון שאפשר לזהות בעין, אבל הוא מהווה אינדיקציה שלילית על כל משלוח הירקות ועל כשל מערכתי. עובדה היא, שאנשים בתוך מערכת החינוך איבדו אמון ביכולתה לפקח בנושא רגיש זה ולכן הם פונים אליי. הוא הוסיף כי "אף אחד לא טען שהילדים אכלו מהמזון המקולקל. למזלם הטוב של הילדים ושל ראשי המערכת - טוב שכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully