וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אמרתי לשר החוץ שהוא מבזבז זמן במו"מ עם "איש הטילים"

1.10.2017 / 22:09

הנשיא האמריקני הגיב על דברי טילרסון, לפיהם מתקיים מו"מ ישיר עם קוריאה הצפונית, וביקש – "שמור אנרגיה". הנשיא הבהיר כי "נעשה מה שצריך לעשות" מול פיונגיאנג. בכיר אמריקני אמר כי כל ערוץ דיפלומטי המתקיים בין המדינות נועד להשבת אמריקנים המוחזקים בידי פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מתיחות עם צפון קוריאה - עדכונים אחרונים

- טראמפ לטילרסון: "טילרסון מבזבז זמן בניסיון למו"מ"
- עוד הוסיף: "נעשה את מה שצריך לעשות"
- טילרסון אמר כי ארה"ב מקיימת מו"מ ישיר עם צפון קוריאה
- לפי דבריו של טילרסון, יש לפחות שני ערוצי משא ומתן המתקיימים עם קוריאה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר היום (ראשון) כי הניסיונות לנהל משא ומתן עם צפון קוריאה הם "בזבוז זמן", והוסיף כי ארצות הברית "תעשה מה שצריך לעשות". זאת בתגובה לדברי שר הביטחון רקס טילרסון, שאמר כי ארצות הברית מקיימת ערוץ תקשורת ישיר מול פיונגיאנג. טילרסון אמר כי יש לפחות "שני ערוצי תקשורת", דרכם הצדדים מנסים לשאת ולתת.

עם זאת, טראמפ יצא היום נגד דברי טילרסון. בסדרת ציוצים בטוויטר כתב טראמפ: "אמרתי לרקס טילרסון, שר החוץ הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בניסיון לשאת ולתת עם איש הטילים הקטן... שמור את האנרגיה רקס, נעשה מה שצריך לעשות". כעבור כמה שעות צייץ כי "להיות נחמדים לאיש הטילים לא עזר במשך 25 שנה, מדוע שזה יעבוד עכשיו? קלינטון נכשל, בוש נכשל ואובמה נכשל. אני לא אכשל".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב חושפת: מקיימים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית
עלות מול תועלת: הרגע שבו טראמפ יחליט לתקוף בקוריאה הצפונית
"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה

נשיא ארה"ב טראמפ חושף את הרפורמה במס, 27 בספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ. "אל תבזבז את האנרגיה"/רויטרס

לפי גורם רשמי בארצות הברית, כל ערוץ דיפלומטי המתקיים בין צפון קוריאה למדינתו, נועד להבטיח את החזרתם של אזרחים אמריקנים המוחזקים בידי פיונגיאנג.

את דבריו אמר טילרסון במהלך ביקור רשמי בסין, שבו נידון המשבר בחצי האי הקוריאני סביב תכנית הגרעין של המשטר הקומוניסטי. דבריו של טילרסון מאמתים את הדיווח שפורסם לפני כחודשיים בסוכנות הידיעות אי-פי, שלפיו שתי המדינות שמרו על ערוצים דיפלומטיים פתוחים חרף העוינות והאיומים.

בשבועות האחרונים גברו האיומים ההדדיים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, במיוחד אחרי הניסוי הגרעיני השישי שערכה פיונגיאנג בתחילת החודש. דונלד טראמפ איים "להשמיד לחלוטין" את משטרו של קים ג'ונג און אם זה יאיים על ארצות הברית ועל בעלות בריתה. הרודן הצעיר אמר כי מדובר בהכרזת מלחמה.

(עדכון ראשון 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully